Πρώτο πτυχίο για influencers: Το νέο ακαδημαϊκό πρόγραμμα στην Ιρλανδία
Αν δεις αγγελία του τύπου «Σπούδασε influencer με σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση», ίσως τη δεις με επιφύλαξη, καθώς η παραδοσιακή αντίληψη για την επαγγελματική σταθερότητα διαφέρει. Ωστόσο, στο Southeast Technical University του Κάρλοου στην Ιρλανδία, τα πράγματα αλλάζουν. Για πρώτη φορά, το ίδρυμα προσφέρει έναν τετραετή κύκλο σπουδών για μελλοντικούς influencers και ειδικούς στα social media, με τίτλο Bachelor of Arts in Content Creation and Social Media.
Η διευθύντρια του τμήματος, Αϊρίν Μακ Κόρμικ, αναγνωρίζει ότι κάποιος θα μπορούσε να δοκιμάσει να γίνει influencer αυτοδίδακτα, αλλά επισημαίνει πως «η πανεπιστημιακή κατάρτιση προσφέρει θεωρητική γνώση και πρακτική εμπειρία, καθοριστική για μια σταθερή καριέρα».
Σύγχρονες και παραδοσιακές γνώσεις
Τον Σεπτέμβριο έγιναν δεκτοί οι πρώτοι 15 σπουδαστές, με όνειρα να γίνουν επαγγελματίες vloggers, TikTokers και YouTubers. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μαθήματα όπως podcasting, data analytics, social media marketing, καθώς και celebrity studies. Παράλληλα, διδάσκονται παραδοσιακές δεξιότητες δημοσιογραφίας, όπως παρουσίαση μπροστά στην κάμερα, video storytelling, μοντάζ και δημιουργική γραφή.
Οι περισσότεροι συμμετέχοντες έχουν ήδη εμπειρία στον χώρο και επιθυμούν να αξιοποιήσουν τα social media επαγγελματικά. Η 18χρονη Φέιβορ, κομμώτρια, λέει πως «ήδη ποστάρω στο Instagram και το TikTok τη δουλειά μου. Θέλω να τη δουν περισσότεροι και να προσελκύσω νέους πελάτες». Ο 22χρονος Χάρι, που ακόμα πειραματίζεται, αναφέρει: «Οι φίλοι μου λένε ότι μιλάω πολύ, οπότε σκέφτηκα γιατί να μην το αξιοποιήσω;».
Αυξημένη ζήτηση για σπουδές influencing
Η ζήτηση για το πρόγραμμα influencer δεν προέκυψε τυχαία, τονίζει η Μακ Κόρμικ. Έπειτα από ένα θερινό σχολείο ψηφιακής εκπαίδευσης, όπου 350 υποψήφιοι διεκδίκησαν μόλις 30 θέσεις, το πανεπιστήμιο αποφάσισε να δημιουργήσει μόνιμο πρόγραμμα. Ενώ η προσφορά είναι ήδη τεράστια, με το Forbes να αναφέρει πως το 25% της Generation-Z στις ΗΠΑ θέλει να γίνει influencer, τίθεται το ερώτημα: Τι θα γίνει αν TikTok ή Instagram πέσουν σε αχρηστία, όπως συνέβη με το Snapchat, το Flickr ή και το Twitter;