Ο Finneas αποκαλύπτει την προέλευση της επιτυχίας «Birds Of A Feather» της Billie Eilish.
Όταν η Billie Eilish αποφάσισε να ονομάσει το προηγούμενο άλμπουμ της «Happier Than Ever», η αντίθεση στην επιλογή της έγινε αμέσως αισθητή μέσω του ιδιαίτερου εξωφύλλου του. Ομοίως, το φετινό άλμπουμ της με τίτλο «Hit Me Hard And Soft» δεν αποπνέει μια απόλυτη αίσθηση ευτυχίας.
Ωστόσο, το κομμάτι «Birds Of A Feather» την βρήκε σε μια σχεδόν ηλιόλουστη διάθεση, καθώς η ωραία και φωτεινή ατμόσφαιρά του αποπνέει μια σχεδόν απροσδόκητη ρομαντική αισιοδοξία.
Με την κυκλοφορία του «Hit Me Hard And Soft», οι θαυμαστές της την ενέπνευσαν στέλνοντάς της τρία κομμάτια που κατέκτησαν κορυφαίες θέσεις στο Billboard Hot 100, μεταξύ των οποίων τα «Lunch» και «Chihiro».
Παράλληλα, το «Birds Of A Feather» ξεχώρισε και αναδείχθηκε σε μεγάλη επιτυχία της, εξασφαλίζοντας τρεις υποψηφιότητες για τα Βραβεία Grammy 2025, στις κατηγορίες Τραγούδι της Χρονιάς, Ηχογράφηση της Χρονιάς και Καλύτερη Pop Σόλο Ερμηνεία.
Ο Finneas, ηθοποιός και παραγωγός του κομματιού, σχολιάζει στο Variety: «Συχνά νιώθω επιφυλακτικός όταν ακούω κάποιον να λέει ότι πιστεύει πως κάτι θα γίνει επιτυχία. Νομίζω ότι τους γρουσουλεύουν ή ότι αναφέρονται σε υλικό που μοιάζει με κάτι ήδη υπάρχον.»
«Ας το καταλάβουμε, κανείς δεν το ανέφερε για το “Bad Guy” πριν κυκλοφορήσει. Υποθέτω ότι δεν το είπαν επειδή ακουγόταν πραγματικά καινούργιο. Έτσι, κάθε φορά που παίζαμε το “Birds Of A Feather” σε φίλους ή στην εταιρεία, το υποδέχονταν με ενθουσιασμό», προσθέτει.
Αυτό πάντως δεν σήμαινε ότι η διαδικασία προώθησής του υπήρξε βιαστική, αφού το «Lunch» ήταν το πρώτο κομμάτι που προωθήθηκε ανεπίσημα.
«Πιστεύω ότι ένας από τους λόγους που δεν επιλέξαμε το “Birds” ως πρώτο single είναι επειδή θέλουμε να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με το πώς τα singles επηρεάζουν τις προσδοκίες του κοινού», παρατηρεί ο Finneas.
«Αν δημοσιεύαμε το “Birds Of A Feather” ως single πριν από το άλμπουμ, ο κόσμος θα σκεφτόταν: “Ουάου, είναι αυτή μια μεγάλη στροφή; Θα ακούγεται έτσι όλο το άλμπουμ;” Και στην πραγματικότητα, είναι ένα κομμάτι που διαφέρει», εξηγεί.
«Η έναρξη του “Birds Of A Feather” είναι πολύ ενθουσιώδης για εμάς. Απολαύσαμε τη διαδικασία δημιουργίας του, αλλά το να βλέπουμε το κομμάτι να αποκτά τόση αναγνώριση χωρίς να προωθείται ως single είναι αναμφίβολα ευχάριστο», προσθέτει.
Το «Birds Of A Feather» εκτοξεύθηκε πριν γίνει και επίσημα το τρίτο κομμάτι ραδιοφώνου του άλμπουμ τον Ιούλιο, κατακτώντας κορυφαίες θέσεις στα Charts Pop, Adult Pop και Rock/Alternative Airplay στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ήταν πραγματικά ευχάριστη η διαδικασία δημιουργίας του; Ο Finneas εκφράζει αμφιβολίες. Η ολοκλήρωση του τραγουδιού κράτησε 11 μήνες, και «για να είμαι ειλικρινής, αυτό μας πίεζε, καθώς το ξανακοιτάζαμε συνεχώς», παραδέχεται.
«Καθώς προχωρούσαμε στην παραγωγή, καταλάβαμε ότι ήταν μεγάλη πρόκληση να κάνουμε την παραγωγή να ακούγεται ολοκληρωμένη και να διατηρεί τη μαγεία του αγαπημένου μας demo», τονίζει.
«Η Billie ενθουσιάστηκε με την ερμηνεία της και την ηχογράφησε ξανά πολλές φορές, ενώ εγώ πρότεινα και απομάκρυνα διάφορα στοιχεία από την παραγωγή. Έχω πολλές αναμνήσεις να ακούω την πέμπτη εκδοχή του κομματιού καθώς οδηγούσα προς το Λος Άντζελες και να σκέφτομαι: “Έχω χάσει την έμπνευσή μου. Δεν είμαι σε καλή κατάσταση αυτή τη στιγμή”,» θυμάται.
«Αυτό αναδεικνύει το πόσο διαφορετικό είναι το κομμάτι από την υπόλοιπη δισκογραφία μας, καθώς πολλά από αυτά που ήξερα δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν εδώ», σημειώνει.
Η μουσική που δημιουργήσαμε μαζί της χρειαζόταν να εξελιχθεί. Στην ουσία, έπρεπε να επαναστατήσω και να εφεύρω την έννοια για αυτό το κομμάτι», καταλήγει.
Ο Andrew Marshall, ο μακροχρόνιος ντράμερ της Billie Eilish στις περιοδεύσεις της, κάνει μία από τις πρώτες του ηχογραφημένες εμφανίσεις στο «Birds Of A Feather», ενώ το κομμάτι ενσωματώνει και ηλεκτρονικά στοιχεία.
«Καθώς προχωράμε στην καριέρα της Billie, επιδιώκουμε να δημιουργούμε μουσική που έχει μια διαχρονική διάσταση,»«Ανεξαρτήτως της εποχής που δημιουργείται», παρατηρεί ο Finneas. Σημειώνει ότι «τα ηλεκτρονικά τύμπανα φθείρονται γρήγορα και συχνά τα χρησιμοποιώ ξανά και ξανά, αλλά συνήθως μαρτυρούν μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Έτσι, στα τύμπανα αυτού του κομματιού, είτε είναι φυσικά είτε ψηφιακά, καταφέραμε να τους δώσουμε μια οργανική αίσθηση που τα καθιστά διαχρονικά». «Υπάρχει ένα πλούσιο στοιχείο ακουστικής κιθάρας που, πιστεύω, δεν θα βγει ποτέ από τη μόδα. Ακόμα και τα συνθεσάιζερ έχουν μια vintage ποιότητα, χωρίς την οξύτητα της σύγχρονης ποπ», προσθέτει. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια μελωδία R&B, με επιρροές από τον Glen Campbell στην κιθάρα και με την αυθεντική ερμηνεία της Billie Eilish να αποπνέει μια έντονη αίσθηση ερωτισμού. «Αυτό το άλμπουμ μας ανάγκασε να βγούμε από τις ζώνες άνεσής μας, και το εκτιμώ ακριβώς γι’ αυτή τη βαρύτητα που κουβαλά», δηλώνει ο Finneas. «Εξίσου και η παραγωγή του “Disclaimer”, που μόλις ολοκλήρωσα. Χρειάστηκα πολύ χρόνο και αυτό με κάνει να νιώθω ότι ανήκει σε μένα».
«Πιστεύω ότι όταν δημιουργώ κάτι γρήγορα, δεν νιώθω την ίδια σύνδεση σε σύγκριση με ένα κομμάτι για το οποίο έχω δουλέψει εντατικά. Το συγκεκριμένο άλμπουμ το έχουμε φτιάξει με προσοχή και μεθοδικότητα – ειδικά για το κομμάτι “Birds”, δώσαμε στον εαυτό μας τον απαραίτητο χρόνο ώστε να είμαστε σίγουροι ότι κάναμε τη σωστή δουλειά», συνεχίζει, αναγνωρίζοντας πόσο εύκολα μπορούν να στραφούν τα πράγματα, όταν «δημιουργείς μουσική με υπέρμετρο εγωισμό και αυτή παραμένει άγνωστη». «Ωστόσο, το γεγονός ότι αυτό το κομμάτι είναι το μεγαλύτερο που έχουμε δημιουργήσει ποτέ – είναι μια μεγάλη επιβράβευση, διότι σημαίνει ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να παράγουμε μουσική με τον τρόπο που επιθυμούμε», προσθέτει.
Μετά το “Birds Of A Feather”, ακολουθεί ένα τέταρτο κομμάτι από το άλμπουμ “Hit Me Hard And Soft” που οι θαυμαστές είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν, ανεξάρτητα από τις προσπάθειες της Billie Eilish, του Finneas και της Interscope Records, τουλάχιστον στην αρχή. «Όταν το “Birds Of A Feather” άρχισε να κερδίζει δημοτικότητα, το δεχτήκαμε, το στείλαμε στα ραδιόφωνα και η Billie γύρισε ένα μουσικό βίντεο για αυτό. Ωστόσο, το κομμάτι που φαίνεται να είναι το πιο αγαπητό στο κοινό είναι το “Wildflower”, και ακόμα δεν έχουμε αντεπεξέλθει σε αυτό», αναφέρει ο Finneas. «Αυτό είναι πραγματική απόδειξη της δύναμης του κοινού. Εμείς, ως άνθρωποι που προωθούμε κάτι, μπορούμε να κάνουμε μόνο τόσα πολλά. Αν το κοινό αποφασίσει να αγκαλιάσει κάτι, τότε αποκτάει απόλυτη δύναμη», καταλήγει.