Ο Neil Young ανακοίνωσε πως σταματά την πώληση των ακριβών “Platinum” εισιτηρίων στις μελλοντικές του περιοδείες, ακολουθώντας το παράδειγμα του Robert Smith των The Cure, ο οποίος έχει ασκήσει δριμεία κριτική στο “δυναμικό σύστημα τιμολόγησης” της Ticketmaster.
Μέσα από την προσωπική του πλατφόρμα NY Archives, ο Young δήλωσε πως η απόφασή του επηρεάστηκε από τη στάση του Smith, ο οποίος είχε χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη πρακτική “απάτη που υποκινείται από την απληστία”. Ο τραγουδιστής των The Cure είχε καταφέρει μάλιστα να μειώσει υπερβολικές χρεώσεις στις συναλλαγές εισιτηρίων, προστατεύοντας τους θαυμαστές του από τις αυξήσεις τιμών.
Αναθεώρηση στην Πολιτική των Εισιτηρίων
Η επερχόμενη περιοδεία “Love Earth Tour” του Young είχε αρχικά συμπεριλάβει “Platinum” εισιτήρια, τα οποία θεωρητικά αποτρέπουν τους μεταπωλητές από το να αγοράζουν και να μεταπωλούν τα καλύτερα εισιτήρια σε εξωφρενικές τιμές. Ωστόσο, το Σάββατο, ο Young ανακοίνωσε ότι αυτή η πολιτική δεν θα ισχύει πλέον στις συναυλίες του.
“Η ομάδα μου πάντα προσπαθούσε να με προστατεύσει, εξασφαλίζοντας τις καλύτερες δυνατές συμφωνίες και αποτρέποντας τους μεταπωλητές από το να εκμεταλλεύονται τους θαυμαστές μου,” έγραψε. “Τα Platinum εισιτήρια της Ticketmaster εφαρμόστηκαν στις περιοχές όπου υπήρχε μεγαλύτερο πρόβλημα με scalping. Τα έσοδα κατέληγαν σε εμένα, αλλά αυτό δεν μου φάνηκε σωστό. Πολύ σύντομα, τα Platinum εισιτήρια δεν θα είναι διαθέσιμα στις συναυλίες μου.”
Νέα Στρατηγική, Αλλά Όχι Μη Μεταβιβάσιμα Εισιτήρια
Ενώ ο Smith και οι The Cure υιοθέτησαν την πολιτική των μη μεταβιβάσιμων εισιτηρίων ώστε να καταπολεμήσουν τη μεταπώληση, ο Young φαίνεται να προτιμά μια διαφορετική προσέγγιση. Παρότι τα εισιτήριά του θα μπορούν να μεταπωληθούν στην αρχική τους τιμή μέσω της Ticketmaster, δεν θα υπάρχει αυστηρός έλεγχος στη δευτερογενή αγορά.
“Αποφάσισα να αφήσω τους ανθρώπους να το διαχειριστούν μόνοι τους. Αγοράστε γρήγορα όταν κυκλοφορούν τα εισιτήρια, αλλιώς θα πληρώσετε πολύ περισσότερα στη δευτερογενή αγορά,” κατέληξε ο Young.
Η κίνηση αυτή δείχνει την αυξανόμενη πίεση που ασκείται στις μεγάλες εταιρείες διανομής εισιτηρίων, καθώς όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες επιλέγουν να υποστηρίξουν το κοινό τους, προσπαθώντας να περιορίσουν την εκμετάλλευση και τις υπερβολικές χρεώσεις.