Παρόλο που το TikTok αντιμετωπίζει αβεβαιότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κινεζική πλατφόρμα συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στις ευρωπαϊκές αγορές.
Συγκεκριμένα, η υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου TikTok Shop ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα θα είναι διαθέσιμη στους χρήστες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ιταλίας, ενισχύοντας την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Ήδη, η λειτουργία αυτή υπάρχει στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2021, ενώ στις ΗΠΑ έκανε το ντεμπούτο της τον Σεπτέμβριο του 2023, σημειώνοντας σημαντικές πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο.
Ένα Αβέβαιο Μέλλον για το TikTok στις ΗΠΑ
Παρά την επιτυχία του στην Ευρώπη, το TikTok βρίσκεται αντιμέτωπο με αβεβαιότητα στις ΗΠΑ, καθώς η μητρική εταιρεία του, ByteDance, κινδυνεύει να αναγκαστεί να πουλήσει τις δραστηριότητές της σε Αμερικανό επενδυτή, εάν θέλει να συνεχίσει να λειτουργεί στη χώρα.
Στην Ευρώπη, το TikTok Shop στοχεύει να προσελκύσει περισσότερους τοπικούς εμπόρους, καθώς μέχρι τώρα πολλοί από τους πωλητές προέρχονταν από την Κίνα. «Στις τρεις νέες χώρες, έχουμε ήδη ξεκινήσει συνεργασίες με επιχειρήσεις για να εντάξουν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα μας, και από τη Δευτέρα οι χρήστες θα μπορούν να πραγματοποιούν αγορές μέσω του TikTok Shop», δήλωσε ο Γιαν Βιλκ, επικεφαλής επιχειρήσεων της πλατφόρμας, σε συνέντευξή του στο Reuters.
Επιπλέον, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η εξάπλωση στην Ευρώπη θα είναι ταχύτερη σε σύγκριση με το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για την εξοικείωση των εμπόρων με το νέο μοντέλο αγορών.
Νέα Συνεργασίες με Μεγάλες Εταιρείες
Μεγάλες επιχειρήσεις εντάσσονται στην εμπορική πλατφόρμα του TikTok. Στη Γαλλία, η Carrefour – ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους σούπερ μάρκετ – θα διαθέτει πλέον τα προϊόντα της μέσω του TikTok Shop. Παράλληλα, στη Γερμανία, εταιρείες όπως η AboutYou (στον χώρο της μόδας) και η Cosnova (στον τομέα των καλλυντικών) θα ξεκινήσουν τις πωλήσεις μέσω της πλατφόρμας.
Το TikTok Shop έχει γίνει δημοφιλές λόγω των προσιτών τιμών του και της δυνατότητας ζωντανών πωλήσεων, όπου οι χρήστες μπορούν να διαφημίζουν προϊόντα σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνουν προμήθεια από τις πωλήσεις. Παρόλα αυτά, η εταιρεία επιδιώκει να διαφοροποιήσει τη γκάμα της, προσθέτοντας πολυτελή προϊόντα, όπως μεταχειρισμένες τσάντες Birkin, οι οποίες διατίθενται ήδη στο TikTok Shop του Ηνωμένου Βασιλείου.