Ο Drake κλιμακώνει τη νομική του διαμάχη με τον Kendrick Lamar και την Universal Music Group (UMG), υποστηρίζοντας ότι ο ράπερ του “Alright” χρησιμοποίησε την εμφάνισή του στο Halftime Show του Super Bowl για να “δολοφονήσει τον χαρακτήρα” του μπροστά σε εκατομμύρια θεατές.
Το υπόβαθρο
Ο Drake είχε ήδη καταθέσει μήνυση κατά της UMG για δυσφήμηση, λόγω του τραγουδιού Not Like Us του Lamar, το οποίο περιλαμβάνει κατηγορίες ότι ο καλλιτέχνης είναι παιδόφιλος — κάτι που ο Drake αρνείται κατηγορηματικά και χαρακτηρίζει ψευδές και προσβλητικό.
Στην τροποποιημένη αγωγή του, που κατατέθηκε την Τετάρτη, ο Drake επικεντρώνεται στο γεγονός ότι το Not Like Us παρουσιάστηκε στο Super Bowl, εκθέτοντας το σε ένα παγκόσμιο κοινό, πολλά μέλη του οποίου δεν είχαν καν ακούσει τα προγενέστερα diss tracks της διαμάχης τους.
«Ήταν το πρώτο — και, ελπίζουμε, το τελευταίο — Halftime Show του Super Bowl που χρησιμοποιήθηκε για δολοφονία χαρακτήρα καλλιτέχνη», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην αγωγή.
Αντιπαράθεση και στα Grammy
Η νομική ομάδα του Drake στρέφεται επίσης κατά της UMG επειδή, όπως ισχυρίζεται, έδωσε έγκριση για να ακουστεί το Not Like Us στα φετινά Grammy, όπου ο Lamar κέρδισε τα βραβεία Τραγούδι και Ηχογράφηση της Χρονιάς. Και οι δύο καλλιτέχνες ανήκουν σε labels υπό την UMG.
Ο δικηγόρος του Drake, Michael Gottlieb, δήλωσε στο Variety: «Η τροποποιημένη αγωγή ενισχύει περαιτέρω την ήδη ισχυρή υπόθεσή μας. Ο Drake θα αποκαλύψει την αλήθεια για την κακοδιαχείριση της UMG και θα λογοδοτήσουν για τις πράξεις τους».
Η απάντηση της UMG
Από την πλευρά της, η UMG χαρακτήρισε τη μήνυση «γελοία και επικίνδυνη», υποστηρίζοντας ότι αποτελεί προσβολή για όλους τους καλλιτέχνες και την ελευθερία της έκφρασης. «Δεν έχει νομική βάση και είναι δαπανηρή τόσο για τη φήμη όσο και για την τσέπη του ίδιου του Drake», ανέφεραν εκπρόσωποί της.
Η UMG ζήτησε από το δικαστήριο να απορρίψει την αγωγή, ισχυριζόμενη ότι ο Drake προσέφυγε στη δικαιοσύνη απλώς επειδή «έχασε μια ραπ μονομαχία». Η σχετική ακρόαση έχει οριστεί για τις 30 Ιουνίου.
Η διαμάχη μεταξύ των δύο μεγάλων ράπερ δείχνει να ξεφεύγει από τα μουσικά πλαίσια και να εξελίσσεται σε μία από τις πιο πολωτικές και πολυσυζητημένες αντιπαραθέσεις της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια.