Το reunion των Oasis ήταν για χιλιάδες θαυμαστές κάτι παραπάνω από μια μουσική είδηση – ήταν η στιγμή που περίμεναν εδώ και 15 χρόνια. Όμως για πολλούς, η προσμονή μετατράπηκε σε πικρή απογοήτευση. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Lloyds Bank, οι fans του βρετανικού συγκροτήματος έχασαν συνολικά πάνω από 2 εκατομμύρια λίρες σε απάτες κατά την online αγορά εισιτηρίων.
Το φαινόμενο πήρε εκρηκτικές διαστάσεις όταν ανακοινώθηκε ότι οι Liam και Noel Gallagher ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους για μια περιοδεία σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, με σταθμούς στο Κάρντιφ, το Μάντσεστερ, το Λονδίνο, το Εδιμβούργο και το Δουβλίνο. Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν αστραπιαία, ενώ οι επίσημες πλατφόρμες υπέστησαν σοβαρές δυσλειτουργίες – με την “δυναμική τιμολόγηση” να σπρώχνει τις τιμές στα ύψη, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Αυτό ακριβώς το χάος εκμεταλλεύτηκαν απατεώνες στα social media – κυρίως στο Facebook. Οι ψεύτικες διαφημίσεις με δήθεν εισιτήρια σε δελεαστικές τιμές κατέκλυσαν το feed των απογοητευμένων fans, με αποτέλεσμα 9 στους 10 θύματα να έχουν εξαπατηθεί μέσα από τις πλατφόρμες της Meta.
Η Lloyds ανέφερε πως μόνο ανάμεσα στους πελάτες της εντοπίστηκαν 1.000 θύματα, με μέση ζημιά τις 436 λίρες. Σε μια από τις χειρότερες περιπτώσεις, κάποιος έχασε 1.700 λίρες για εισιτήρια που… δεν υπήρχαν ποτέ.
Παράλληλα, η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού (CMA) διερευνά τη νομιμότητα των πρακτικών πώλησης της Ticketmaster, η οποία πούλησε πάνω από 900.000 εισιτήρια για τις συναυλίες. Η έρευνα εστιάζει στο αν οι καταναλωτές είχαν επαρκή πληροφόρηση ή αν οδηγήθηκαν σε αγορές υπό πίεση χρόνου.
Το μεγάλο comeback των Oasis είχε όλα τα στοιχεία ενός θριάμβου – αλλά για πολλούς αποδείχθηκε μια ακριβή παγίδα, σε μια εποχή όπου η online εμπειρία αγοράς παραμένει… ευάλωτη.