Το brand που ξεκίνησε με smartphones απειλεί τώρα τους κολοσσούς των EV με ένα μοντέλο που ξεπούλησε πιο γρήγορα κι από το νέο iPhone
Όταν η Xiaomi ανακοίνωσε το νέο της ηλεκτρικό SUV YU7, ίσως ούτε και οι πιο αισιόδοξοι αναλυτές να μην περίμεναν αυτό που ακολούθησε. Μέσα σε μόλις τρία λεπτά από το άνοιγμα των online παραγγελιών, είχαν πουληθεί πάνω από 200.000 οχήματα, προκαλώντας κύμα ενθουσιασμού – και ένα άλμα στην τιμή της μετοχής της εταιρείας.
Η μετοχή της Xiaomi στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ εκτινάχθηκε σε ιστορικό υψηλό, αγγίζοντας τα HK$61,45 (7,83 δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας άνοδο 8% προτού σταθεροποιηθεί σε +3%.
Το YU7, με τιμή εκκίνησης στα 35.370 δολάρια, χτυπά κατευθείαν το κοινό του Tesla Model Y. Κυκλοφόρησε σε μια περίοδο κομβική για την κινεζική αγορά, η οποία παρακολουθεί ένα μετασχηματισμό: τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ξεπερνούν σε πωλήσεις τα παραδοσιακά θερμικά.
Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, η τεχνολογία τρέχει, και τα περιθώρια κέρδους για τους κατασκευαστές πιέζονται. Κι όμως, η Xiaomi δείχνει να βρίσκει το βηματισμό της μέσα σε αυτό το τοπίο – και όχι μόνο βρίσκει χώρο, αλλά δημιουργεί και φρενίτιδα.
Ο αναλυτής της Citi, Jeff Chung, εκτιμά ότι η Tesla ενδέχεται να χρειαστεί να προχωρήσει σε επιθετικές κινήσεις – όπως μειώσεις τιμών, αναστολή συνδρομών για αυτόνομη οδήγηση ή πιο ευνοϊκά δάνεια – για να ανταγωνιστεί το YU7. Η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην πέμπτη θέση της κινεζικής αγοράς EV, με μερίδιο λίγο κάτω από 5%.
Η επιτυχία του νέου μοντέλου δίνει και μια ανάσα στον ιδρυτή της Xiaomi, Lei Jun, μετά από τις δυσμενείς εντυπώσεις που άφησε το θανατηφόρο δυστύχημα με το πρώτο τους sedan SU7. Το YU7 έρχεται να αλλάξει το κλίμα και να επιβεβαιώσει ότι η εταιρεία ήρθε για να μείνει στον χώρο της αυτοκίνησης.
Μέσα σε μία ώρα από το άνοιγμα των πωλήσεων, οι παραγγελίες για το YU7 ξεπέρασαν τις 289.000. Για σύγκριση, το SU7 είχε φτάσει τις 50.000 σε 27 λεπτά, πέρσι.
Η Xiaomi διατηρεί αυτή τη στιγμή μερίδιο 3,5% στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών. Η BYD προηγείται με 29%, ενώ οι ξένοι όμιλοι (συμπεριλαμβανομένων των Tesla, VW κ.ά.) διατηρούν συνολικά το 31% της αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή της Xiaomi έχει ενισχυθεί κατά πάνω από 70% από την αρχή της χρονιάς, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στις κορυφαίες αποδόσεις στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.