Η Επιτροπή Εμπορίου κατέθεσε αγωγή κατά ticket broker που φέρεται να χρησιμοποίησε παράνομες μεθόδους για να αγοράσει χιλιάδες εισιτήρια της Eras Tour της Taylor Swift και να τα μεταπωλήσει με υπέρογκο κέρδος.
Η περιοδεία της Taylor Swift, γνωστή ως The Eras Tour, αποτέλεσε το μεγαλύτερο πολιτιστικό γεγονός των τελευταίων ετών. Με αμέτρητα sold out, τεράστια ζήτηση και εισιτήρια που εξαφανίζονταν μέσα σε δευτερόλεπτα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έμειναν εκτός. Πίσω από αυτή την απίστευτη δυσκολία να βρει κανείς θέση στις συναυλίες της, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) υποστηρίζει ότι κρύβεται κάτι πολύ πιο σοβαρό: μια εκτεταμένη πρακτική παράνομης αγοράς και μεταπώλησης εισιτηρίων από brokers που κέρδισαν εκατομμύρια.
Σύμφωνα με τη μήνυση που κατατέθηκε, το Key Investment Group (KIG) με έδρα το Μέριλαντ, φέρεται να παραβίασε τον BOTS Act (Better Online Ticket Sales Act) χρησιμοποιώντας «παράνομα μέσα» για να παρακάμψει τα συστήματα ασφαλείας του Ticketmaster. Ο στόχος τους ήταν να αγοράσουν πολύ περισσότερα εισιτήρια από το επιτρεπόμενο όριο, τα οποία στη συνέχεια μεταπωλούνταν σε δευτερογενείς πλατφόρμες με υπερβολικό καπέλο στην τιμή.
Η FTC ισχυρίζεται ότι μόνο μέσα σε ένα χρόνο, από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Δεκέμβριο του 2023, οι κατηγορούμενοι αγόρασαν 379.776 εισιτήρια αξίας περίπου 57 εκατομμυρίων δολαρίων. Ένα σημαντικό μέρος αυτών πουλήθηκε ξανά σε δευτερογενείς αγορές, αποφέροντας περίπου 64 εκατομμύρια δολάρια. Το καθαρό τους κέρδος ήταν εκατομμύρια δολάρια εις βάρος των καταναλωτών που πλήρωναν υπέρογκες τιμές.
Η μήνυση δεν στοχεύει μόνο την Key Investment Group, αλλά και συνεργαζόμενες εταιρείες όπως οι Epic Seats, TotalTickets.com LLC και Totally Tix LLC. Παράλληλα, στην υπόθεση κατονομάζονται και στελέχη της εταιρείας: ο CEO Yair D. Rozmaryn, ο CFO Elan N. Rozmaryn και ο Chief Strategic Officer Taylor Kurth.
Για να πετύχουν αυτά τα νούμερα, σύμφωνα με την FTC, οι κατηγορούμενοι χρησιμοποίησαν χιλιάδες πλαστά accounts στο Ticketmaster, εικονικές και κανονικές πιστωτικές κάρτες, proxy IPs και SIM banks ώστε να ξεγελάσουν τα συστήματα ασφαλείας και να αγοράσουν εισιτήρια που σε άλλες περιπτώσεις θα τους είχαν μπλοκαριστεί.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που αναφέρεται στην αγωγή είναι το 2023, όταν το KIG κατάφερε να αγοράσει 2.280 εισιτήρια για τις 38 συναυλίες της Eras Tour, παρότι υπήρχε αυστηρό όριο 6 εισιτηρίων ανά άτομο. Η συνολική τους δαπάνη ήταν 744.970 δολάρια, αλλά η μεταπώληση απέφερε σχεδόν 2 εκατομμύρια, με καθαρό κέρδος πάνω από 1,2 εκατομμύρια δολάρια.
Ανάλογες πρακτικές εφαρμόστηκαν και σε άλλες συναυλίες. Για παράδειγμα, στη συναυλία του Bruce Springsteen στο MetLife Stadium τον Σεπτέμβριο του 2023, αγόρασαν 1.530 εισιτήρια χρησιμοποιώντας 277 διαφορετικούς λογαριασμούς, αποκομίζοντας επιπλέον κέρδη άνω των 20.000 δολαρίων.
📌 Διαβάστε Επίσης: Taylor Swift: Το νέο “Life of a Showgirl: Shiny Bug Edition” βινύλιο διαθέσιμο μόνο για 48 ώρες
Ο πρόεδρος της FTC, Andrew N. Ferguson, τόνισε ότι η υπόθεση αυτή αποτελεί προειδοποίηση για τους brokers που καταστρατηγούν το σύστημα, σημειώνοντας ότι η επιτροπή θα επιβλέπει και θα παρεμβαίνει ώστε οι καταναλωτές να έχουν δίκαιη πρόσβαση στα εισιτήρια. Σύμφωνα με τον Ferguson, η συγκεκριμένη πρακτική επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους fans, οι οποίοι καταλήγουν να πληρώνουν τιμές-φωτιά για να δουν τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη.
Από την πλευρά της, η Key Investment Group αρνείται τις κατηγορίες. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι η FTC παρερμηνεύει τον BOTS Act και ότι η δράση της ουσιαστικά «απειλεί να διαλύσει τη δευτερογενή αγορά εισιτηρίων», αφήνοντας ακόμα περισσότερη δύναμη στα χέρια του μονοπωλίου Ticketmaster και Live Nation. Όπως υποστήριξαν, η χρήση πολλαπλών accounts ή η αγορά άνω των τεσσάρων εισιτηρίων δεν μπορεί να θεωρείται από μόνη της παραβίαση του νόμου.
📌 Διαβάστε Επίσης: Taylor Swift: Τι αποκάλυψε στο podcast του Travis Kelce για το “Happy Gilmore 2“
Η υπόθεση έρχεται σε μια εποχή που η αγορά εισιτηρίων βρίσκεται ήδη στο επίκεντρο έντονης κριτικής. Οι fans της Taylor Swift είχαν εκφράσει μαζικά την οργή τους το 2022, όταν το σύστημα του Ticketmaster κατέρρευσε υπό το βάρος της ζήτησης για την Eras Tour, αφήνοντας εκατομμύρια Swifties χωρίς εισιτήρια. Το περιστατικό αυτό είχε προκαλέσει ακόμη και παρεμβάσεις στο Κογκρέσο, με αιτήματα για ρύθμιση της αγοράς.
Το γεγονός ότι η FTC στρέφεται τώρα νομικά κατά ticket brokers δείχνει ότι η μάχη για δίκαιη πρόσβαση στα εισιτήρια συνεχίζεται. Το αποτέλεσμα της υπόθεσης αναμένεται να έχει αντίκτυπο όχι μόνο στους Swifties, αλλά και σε ολόκληρη τη βιομηχανία των live events. Γιατί το ζήτημα δεν είναι μόνο η Taylor Swift· είναι η διαφάνεια, η νομιμότητα και η ισορροπία ανάμεσα σε καλλιτέχνες, fans και εταιρείες που διαχειρίζονται την αγορά.