Το Spotify ενεργοποιεί το HiFi feature με lossless ήχο σε ποιότητα CD χωρίς επιπλέον κόστος για τους Premium χρήστες. Δες όλες τις λεπτομέρειες
Είναι αλήθεια πως το Spotify μας έχει «ταΐσει» με υποσχέσεις εδώ και χρόνια, αλλά τώρα ήρθε η στιγμή που οι φανς της μουσικής θα χαμογελάσουν πλατιά. Η πλατφόρμα streaming που έχει γίνει καθημερινή συνήθεια για εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε επιτέλους την ενεργοποίηση του πολυσυζητημένου HiFi feature. Και μιλάμε για κάτι που δεν είναι απλά μια ακόμα αναβάθμιση, αλλά μια ολοκληρωτική αλλαγή στον τρόπο που απολαμβάνουμε τη μουσική μας. Lossless audio, ποιότητα που θυμίζει στούντιο, και όλα αυτά χωρίς να πληρώνουμε ούτε ένα ευρώ παραπάνω. Ναι, καλά διάβασες.
Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στον χώρο του streaming: πλέον οι Premium χρήστες του Spotify σε 50 αγορές του πλανήτη θα μπορούν να πατήσουν play και να ακούσουν τα αγαπημένα τους κομμάτια με ανάλυση έως 24-bit/44.1 kHz FLAC, δηλαδή σε ποιότητα CD που μέχρι χθες ήταν προνόμιο μόνο λίγων. Από Αμερική και Βρετανία μέχρι Γερμανία, Σουηδία, Ιαπωνία και Αυστραλία, η διάθεση του HiFi ξεκίνησε ήδη και σταδιακά θα φτάσει παντού.
Κι αν αναρωτιέσαι γιατί τόση φασαρία, η απάντηση είναι απλή: η μουσική ακούγεται πιο καθαρή, πιο δυνατή, πιο real. Είναι σαν να έχεις τον καλλιτέχνη στο δωμάτιό σου. Για να το καταλάβεις καλύτερα, θυμήσου πώς ακούγεται ένα κομμάτι από το YouTube σε σχέση με ένα βινύλιο. Αυτή τη διαφορά υπόσχεται το HiFi. Και το Spotify θέλει να μας το χαρίσει χωρίς επιπλέον χρέωση, σπάζοντας τα δεδομένα που ξέραμε μέχρι σήμερα.
📌 Διαβάστε Eπίσης: Fifth Harmony: Το comeback που έκανε TikTok και Spotify να παραληρούν
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ακούμε για το Spotify HiFi. Πίσω στο 2021, στο μεγάλο event Stream On, η εταιρεία παρουσίασε την ιδέα με μεγάλη δόση ενθουσιασμού και με την υποστήριξη της Billie Eilish και του Finneas. Οι fans ξεσηκώθηκαν, τα social γέμισαν με posts και σχόλια, αλλά το feature δεν ήρθε ποτέ. Μάλιστα, το 2022 η πλατφόρμα ανέβασε update στο community forum της, όπου παραδεχόταν ότι το HiFi μπαίνει «στον πάγο». Εκείνη η ανακοίνωση ήταν σαν κρύο ντους για τους χρήστες που ήδη περίμεναν δύο χρόνια. Όμως, όπως φαίνεται, το παιχνίδι δεν είχε τελειώσει.
Η αλήθεια είναι πως η ιστορία του HiFi στο Spotify δεν είναι απλά τεχνικό ζήτημα· είναι καθαρά θέμα ανταγωνισμού. Όταν το Tidal έκανε το πρώτο βήμα το 2015 με το HiFi plan στα 19.99 δολάρια τον μήνα, όλοι μίλησαν για «πολυτέλεια». Το 2019, η Amazon μπήκε στο παιχνίδι με το Amazon Music HD, προσφέροντας εκατομμύρια τραγούδια σε ποιότητα HiFi και Ultra HD με extra χρέωση. Και ξαφνικά, το 2021, το Apple Music έριξε τη βόμβα με το Spatial Audio και το Dolby Atmos εντελώς δωρεάν. Την ίδια μέρα, η Amazon αναγκάστηκε να κάνει το HiFi δώρο στους συνδρομητές της. Οπότε, πώς να μην πιεστεί το Spotify;
📌 Διαβάστε Eπίσης: Taylor Swift: Το The Life Of A Showgirl σπάει ρεκόρ στο Spotify πριν την κυκλοφορία του
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί περίμεναν το Spotify να λανσάρει μια νέα πιο ακριβή κατηγορία, το λεγόμενο “Supremium” που διέρρευσε μέσα στο 2023. Οι φήμες έλεγαν ότι θα περιλαμβάνει ειδικά perks, φυσικά και lossless ήχο, αλλά και άλλες exclusive δυνατότητες. Τελικά, όμως, τίποτα από αυτά δεν έγινε πραγματικότητα. Και κάπως έτσι, η πλατφόρμα αποφάσισε να παίξει διαφορετικά. Αντί να μας χρεώσει παραπάνω, μας δίνει το HiFi ως bonus, πιθανότατα για να μη χάσει έδαφος απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό.
Το timing δεν είναι καθόλου τυχαίο. Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, το Spotify είχε ανακοινώσει το Mix With Spotify, ένα feature που επιτρέπει στους Premium χρήστες να κάνουν DJ-level mixes και ομαλά transitions μέσα στις playlists τους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πρόσθεσε και direct messaging για να μπορείς να στέλνεις κομμάτια στους φίλους σου χωρίς να βγαίνεις από την εφαρμογή. Όλα δείχνουν ότι η εταιρεία προσπαθεί να δώσει στο κοινό της περισσότερους λόγους να μείνει και να μην τσεκάρει τον ανταγωνισμό.
Και βέβαια, η απόφαση να βγει το HiFi χωρίς καμία extra χρέωση είναι ένα ισχυρό μήνυμα. Σαν να λέει το Spotify: «Δεν χρειάζεται να πληρώνεις περισσότερο για να έχεις την καλύτερη δυνατή εμπειρία μουσικής. Είμαστε εδώ για σένα». Είναι ένα τεράστιο χτύπημα στις υπόλοιπες πλατφόρμες που μέχρι σήμερα βασίζονταν στις premium κατηγορίες για να προσελκύσουν τους απαιτητικούς χρήστες.
📌 Διαβάστε Eπίσης: Ο The Weeknd σπάει το Spotify: Το «Blinding Lights» πρώτο τραγούδι με 5 δισ. streams
Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι η αντίδραση του κοινού. Στα social media επικρατεί χαμός. Κάποιοι γράφουν ότι δεν το πιστεύουν μέχρι να δουν το HiFi να ενεργοποιείται στο δικό τους account. Άλλοι σχολιάζουν με memes και ατάκες για το πόσο τους «έψηνε» το Spotify τόσα χρόνια. Και, φυσικά, υπάρχουν και οι πιο tech-savvy που δοκιμάζουν ήδη τη νέα ποιότητα ήχου με ακουστικά υψηλής απόδοσης και γράφουν reviews. Το buzz είναι πραγματικό.
Αν δούμε τη μεγάλη εικόνα, το Spotify HiFi είναι κάτι παραπάνω από μια τεχνική αναβάθμιση. Είναι το απόλυτο statement ότι η μουσική εμπειρία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους, όχι μόνο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν για ακριβότερα πακέτα. Και μπορεί να άργησε να έρθει, αλλά τώρα που είναι εδώ, φαίνεται πως θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο που καταναλώνουμε μουσική μέσα από την πλατφόρμα.