Ο Bad Bunny κυριαρχεί στα Latin Grammys 2025 με 12 υποψηφιότητες, ενώ νέα ονόματα όπως Liniker και Ca7riel & Paco Amoroso μπαίνουν στο προσκήνιο
Τα Latin Grammys είναι πάντα ένα από τα πιο πολυσυζητημένα γεγονότα της χρονιάς και το 2025 δεν αποτελεί εξαίρεση. Η λίστα με τις υποψηφιότητες μόλις ανακοινώθηκε και έχει ήδη φέρει χαμό στον κόσμο της μουσικής. Ο απόλυτος πρωταγωνιστής είναι, όπως πολλοί περίμεναν, ο Bad Bunny, ο οποίος σάρωσε με 12 υποψηφιότητες, αποδεικνύοντας ξανά γιατί θεωρείται το μεγαλύτερο όνομα της γενιάς του. Αλλά δεν είναι μόνο αυτός στο επίκεντρο: νέα πρόσωπα όπως οι Ca7riel & Paco Amoroso από την Αργεντινή και η Βραζιλιάνα Liniker έρχονται για να δώσουν φρέσκο αέρα στη διοργάνωση. Και ενώ το reggaeton και η βραζιλιάνικη σκηνή έχουν την τιμητική τους, η música mexicana δείχνει ξανά να μένει εκτός παιχνιδιού, κάτι που έχει προκαλέσει αντιδράσεις και απογοήτευση.
Η φετινή διοργάνωση θα γίνει στις 13 Νοεμβρίου στο Λας Βέγκας και υπόσχεται να είναι γεμάτη εκπλήξεις. Από τη μία έχουμε την κυριαρχία του Bad Bunny με το άλμπουμ του «Debí Tirar Más Fotos», που του χάρισε υποψηφιότητες σε όλες σχεδόν τις μεγάλες κατηγορίες: Άλμπουμ της Χρονιάς, Τραγούδι της Χρονιάς, Ηχογράφηση της Χρονιάς, αλλά και στις πιο urban κατηγορίες που του ταιριάζουν γάντι. Από την άλλη, βλέπουμε breakout acts που κανείς δεν περίμενε να βρεθούν σε τόσο υψηλές θέσεις της λίστας. Και κάπου εκεί, ένα μεγάλο ερωτηματικό: γιατί η música mexicana αγνοείται συστηματικά, παρά την τεράστια δυναμική της τα τελευταία τρία χρόνια;
Ο Bad Bunny κατάφερε αυτό που λίγοι πίστευαν ότι θα γινόταν. Ένας καλλιτέχνης που ξεκίνησε από το reggaeton, ένα είδος που για χρόνια οι Latin Grammys σνόμπαραν, να φτάσει να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Το άλμπουμ του δεν είναι απλά ένα ακόμα urban project, αλλά ένα μουσικό ταξίδι που εξερευνά διάφορα είδη, με στίχους που μιλάνε κατευθείαν στο κοινό. Τα τραγούδια του, όπως το «Baile Inolvidable» και το «DTmF», έχουν προταθεί τόσο για Ηχογράφηση όσο και για Τραγούδι της Χρονιάς, ενώ το «Voy A Llevarte Pa Pr» είναι στη λίστα για Καλύτερη Ερμηνεία Reggaeton. Ακόμα και στη νεοσύστατη κατηγορία Best Roots Song, ο Bad Bunny είναι παρών με το «Lo Que Le Pasó A Hawaii». Είναι ξεκάθαρο πως φέτος ο El Conejo Malo δεν ήρθε απλώς να συμμετάσχει – ήρθε να κυριαρχήσει.
📌 Διαβάστε Επίσης: Γιατί ο Bad Bunny “έκοψε” τις ΗΠΑ από την περιοδεία του
Παρά όμως την κυριαρχία του, υπάρχει πάντα το ρίσκο. Τόσες πολλές υποψηφιότητες σε μεγάλες κατηγορίες μπορεί να μοιράσουν τις ψήφους και να κάνουν πιο δύσκολη την τελική επικράτηση. Η ιστορία έχει δείξει ότι οι Latin Grammys λατρεύουν να μοιράζουν τις μεγάλες νίκες, οπότε το αν ο Bad Bunny θα φύγει με όλα τα μεγάλα βραβεία είναι ακόμα ανοιχτό.
Κι ενώ ο κόσμος μιλάει για το φαινόμενο Bad Bunny, μια άλλη συζήτηση φουντώνει: το μεγάλο snub της música mexicana. Παρά το γεγονός ότι το είδος έχει κατακτήσει τα charts και έχει γράψει ιστορία τα τελευταία χρόνια, η Ακαδημία φέτος του γύρισε ξανά την πλάτη. Ο μόνος καλλιτέχνης που κατάφερε να χωθεί στις μεγάλες κατηγορίες ήταν ο Carin Leon με υποψηφιότητα για Άλμπουμ της Χρονιάς. Τραγούδια και δίσκοι που έσπασαν ρεκόρ, όπως το «111xpantia» των Fuerza Régida, δεν εμφανίστηκαν πουθενά, ούτε καν στις κατηγορίες που αφορούν αποκλειστικά τη σύγχρονη μεξικανική μουσική. Το ίδιο ισχύει και για rising stars όπως ο Xavi και ο Netón Vega, που είδαν τα πρώτα τους μεγάλα projects να αγνοούνται πλήρως. Είναι μια εικόνα που επαναλαμβάνεται και δείχνει ξεκάθαρα πως η Ακαδημία ίσως δεν έχει αρκετά diverse σώμα ψηφοφόρων για να αποτυπώσει την πραγματικότητα.
Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Κάθε χρόνο, οι Latin Grammys κατηγορούνται ότι δεν παρακολουθούν τις πραγματικές τάσεις της μουσικής. Οι φετινές υποψηφιότητες φαίνεται να του δίνουν δίκιο, αφού η música mexicana – που έχει καταφέρει να γεφυρώσει γενιές και να βρει τεράστιο κοινό πέρα από τα σύνορα του Μεξικού – παραμένει υποτιμημένη.
📌 Διαβάστε Επίσης: Bad Bunny: Ο «Conejo Malo» μετρά 17 βίντεο στο Billion Views Club
Από την άλλη, έχουμε τις ευχάριστες εκπλήξεις. Η Liniker από τη Βραζιλία με το άλμπουμ της «Caju» βρέθηκε να διεκδικεί βραβεία σε μεγάλες κατηγορίες, αποδεικνύοντας ότι η Ακαδημία δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη βραζιλιάνικη σκηνή. Το ίδιο και οι Ca7riel & Paco Amoroso, το αργεντίνικο δίδυμο που έγινε viral με το Tiny Desk concert τους και πλέον βλέπει το όνομά του σε κατηγορίες όπως Άλμπουμ της Χρονιάς και Τραγούδι της Χρονιάς. Είναι η απόδειξη ότι τα Latin Grammys προσπαθούν σιγά-σιγά να ανοίξουν τον κύκλο τους και να αγκαλιάσουν περισσότερα είδη.
Κι εκεί έρχονται και οι νέες κατηγορίες. Η πρώτη, Best Roots Song, έρχεται να δώσει χώρο σε καλλιτέχνες που παντρεύουν παραδοσιακούς ήχους με τη σύγχρονη pop. Εδώ βλέπουμε όχι μόνο τον Bad Bunny με το «DtMf», αλλά και ονόματα όπως η Natalia Lafourcade και ο El David Aguilar, που ξέρουν να παίρνουν το παρελθόν και να το φέρνουν στο παρόν. Η δεύτερη, Best Music for Visual Media, ανοίγει τον δρόμο για έργα που έχουν κινηματογραφικό χαρακτήρα. Μεγάλες μορφές όπως ο Gustavo Santaolalla και ο Cabra βρίσκονται στην κορυφή αυτής της λίστας, δείχνοντας ότι οι Latin Grammys θέλουν να αναγνωρίσουν και την πιο οπτικοακουστική πλευρά της μουσικής.
Οι υποψηφιότητες αυτές δείχνουν ότι η Ακαδημία ψάχνει τρόπους να ανανεωθεί, αλλά ακόμα έχει δρόμο να διανύσει. Ναι, οι Ca7riel & Paco Amoroso και η Liniker είναι σημαντικές προσθήκες και δείχνουν μια νέα κατεύθυνση, αλλά το τεράστιο κενό της música mexicana δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Όσο για τον Bad Bunny, όλοι ξέρουμε ότι η βραδιά θα είναι δική του, ανεξάρτητα από το πόσα βραβεία θα καταφέρει τελικά να σηκώσει.
📌 Διαβάστε Επίσης: Η παραλία γίνεται σκηνικό για τον Bad Bunny και τον Chuwi στο «Weltita»
Η 26η τελετή των Latin Grammys υπόσχεται να είναι γεμάτη λάμψη, εκπλήξεις και πολλές κουβέντες γύρω από το τι σημαίνει σήμερα η λατινοαμερικάνικη μουσική. Από τον απόλυτο κυρίαρχο Bad Bunny μέχρι τους ανερχόμενους αστέρες και την αιώνια κόντρα της Ακαδημίας με τη música mexicana, είναι ξεκάθαρο πως φέτος θα δούμε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες διοργανώσεις της τελευταίας δεκαετίας.