Η “Golden Fever” σαρώνει! Οι HUNTR/X με το soundtrack του KPop Demon Hunters μένουν 6 εβδομάδες στο Νο.1 του Billboard Hot 100, ξεπερνώντας το Encanto και γράφοντας ιστορία στη μουσική
Η παγκόσμια μουσική σκηνή ζει ξανά ένα φαινόμενο που θυμίζει τις ένδοξες στιγμές της pop κουλτούρας. Το “Golden” των HUNTR/X, το soundtrack από την ταινία-έκπληξη του Netflix, KPop Demon Hunters, γράφει ιστορία και κάνει ρεκόρ που είχαμε χρόνια να δούμε. Για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα βρίσκεται στην κορυφή του Billboard Hot 100, ξεπερνώντας το εμβληματικό “We Don’t Talk About Bruno” από το Encanto και σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ soundtrack single μέσα στη δεκαετία. Κι αν σκεφτεί κανείς ότι η τελευταία φορά που ένα κομμάτι από ταινία κυριάρχησε τόσο ήταν το 2015 με το “See You Again” των Wiz Khalifa και Charlie Puth από το Fast & Furious 7, καταλαβαίνει κανείς πόσο σπάνια είναι αυτή η επιτυχία.
Η ταινία KPop Demon Hunters δεν ήταν απλά μια ακόμα animated παραγωγή, αλλά ένα φαινόμενο που ένωσε τον κόσμο της K-pop με τη μαγεία του σινεμά. Το γυναικείο τρίο HUNTR/X, με τις EJAE, Audrey Nuna και REI AMI να δανείζουν τις φωνές τους στους χαρακτήρες Rumi, Mira και Zoey, κατάφερε κάτι που καμία άλλη κορεάτικη γυναικεία ομάδα δεν είχε καταφέρει πριν: να φτάσει στο Νο.1 του Billboard Hot 100. Και όχι μόνο αυτό, αλλά να κρατήσει αυτή τη θέση για έξι συνεχόμενες εβδομάδες, κάτι που ούτε τα πιο ισχυρά girl groups της ιστορίας δεν καταφέρνουν εύκολα.
📌 Διαβάστε Eπίσης: Golden fever: Οι KPop Demon Hunters κρατούν την κορυφή για 6η εβδομάδα στη Βρετανία
Το “Golden” δεν είναι απλώς ένα ακόμα soundtrack hit. Είναι το μακροβιότερο Νο.1 τραγούδι από animated group στην 67χρονη ιστορία του Hot 100. Αυτό από μόνο του λέει πολλά για το πώς η pop κουλτούρα έχει αγκαλιάσει τις νέες μορφές ψυχαγωγίας. Η ταινία κατάφερε να φέρει ταυτόχρονα τέσσερα τραγούδια στο Top 10 του Billboard, κάτι που καμία άλλη παραγωγή δεν είχε κάνει εδώ και χρόνια. Την ίδια στιγμή που το “Golden” λάμπει στο Νο.1, το “Soda Pop” των Saja Boys κρατιέται σταθερά στην 5η θέση, το “Your Idol” βρίσκεται στο Νο.6, ενώ το “How It’s Done” των HUNTR/X συμπληρώνει το Top 10. Ένα soundtrack με τέτοιο impact δεν συναντάμε συχνά, και γι’ αυτό το KPop Demon Hunters θεωρείται ήδη θρύλος στη μουσική ιστορία.
Το εντυπωσιακό είναι πως το “Golden” όχι μόνο καταφέρνει να μένει στην κορυφή, αλλά συνεχίζει να σημειώνει τεράστια νούμερα. Μετράει πάνω από 32 εκατομμύρια streams την εβδομάδα, 30 εκατομμύρια ακροατές στο ραδιόφωνο και περίπου 7.000 πωλήσεις στις ΗΠΑ. Το κομμάτι δεν δείχνει σημάδια κόπωσης, παρότι έχει ήδη εννέα εβδομάδες στο Νο.1 του Streaming Songs chart. Το ραδιόφωνο, μάλιστα, το ανεβάζει συνεχώς, ενώ και οι ψηφιακές πωλήσεις παραμένουν ψηλά.
📌 Διαβάστε Eπίσης: KPop Demon Hunters: Το “Golden” παραμένει για 5η εβδομάδα στο No.1 στη Βρετανία
Το “Golden” πλέον ξεπέρασε το “We Don’t Talk About Bruno” του Encanto και βρίσκεται δίπλα σε μεγάλες ιστορικές επιτυχίες όπως το “See You Again” και το “Lose Yourself” του Eminem από το 8 Mile. Μάλιστα, μπαίνει στη λίστα με τα πιο μεγάλα soundtrack hits όλων των εποχών, δίπλα σε κομμάτια-ορόσημα όπως το “Independent Women Part I” των Destiny’s Child από το Charlie’s Angels και το “Happy” του Pharrell Williams από το Despicable Me 2.
Η πορεία του “Golden” αποδεικνύει ότι η pop κουλτούρα αλλάζει και εξελίσσεται. Ενώ στο παρελθόν τα μεγάλα soundtrack hits έρχονταν από καλλιτέχνες όπως η Beyoncé, η Christina Aguilera ή οι Spice Girls, τώρα βλέπουμε ένα animated K-pop girl group να κάνει το ίδιο και μάλιστα σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα. Αυτό δείχνει πώς οι νέες γενιές ακροατών συνδέονται με μουσική που έρχεται μέσα από ταινίες, σειρές και digital παραγωγές.
Κι αν μιλήσουμε για γυναικεία groups, το “Golden” έγραψε ιστορία. Είναι το τρίτο μεγαλύτερο σε διάρκεια Νο.1 κομμάτι από girl group, πίσω μόνο από το “Independent Women Part I” των Destiny’s Child και το “Waterfalls” των TLC. Ξεπέρασε ακόμα και κλασικά τραγούδια όπως το “Wannabe” των Spice Girls, το “No Scrubs” και το “Creep” των TLC, αλλά και το “Best of My Love” των The Emotions. Το ότι ένα animated K-pop girl group καταφέρνει να σταθεί δίπλα σε τέτοια ιστορικά ονόματα είναι από μόνο του τεράστιο επίτευγμα.
📌 Διαβάστε Eπίσης: Το Golden των HUNTR/X στο Νο.1 για τρίτη εβδομάδα – Το KPop Demon Hunters σαρώνει τα charts
Και δεν είναι μόνο αυτό. Η ίδια η ταινία KPop Demon Hunters έχει γίνει σημείο αναφοράς. Είναι η πρώτη παραγωγή που καταφέρνει να φέρει τέσσερα τραγούδια ταυτόχρονα στο Top 10. Αυτό δείχνει ότι δεν μιλάμε απλώς για μια εμπορική επιτυχία, αλλά για ένα πολιτιστικό γεγονός. Ένα project που ενώνει μουσική, animation, K-pop κουλτούρα και streaming πλατφόρμες σε ένα εκρηκτικό μείγμα που κερδίζει φανατικό κοινό σε όλο τον κόσμο.
Στο μεταξύ, ο ανταγωνισμός δεν λείπει. Την ίδια εβδομάδα, στο Billboard Hot 100 βλέπουμε μεγάλα ονόματα όπως ο Alex Warren με το “Ordinary” που παραμένει στη 2η θέση, η Sabrina Carpenter με το “Manchild” στο Νο.3, αλλά και ο Morgan Wallen με το “What I Want” στο Νο.4. Η pop, η country και η K-pop συγκρούονται στα charts, αλλά το “Golden” δείχνει ότι έχει κάτι παραπάνω: την ικανότητα να μιλάει ταυτόχρονα σε διαφορετικά κοινά και να γεφυρώνει διαφορετικά μουσικά είδη.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους υπόλοιπους που κινούνται δυνατά στα charts, όπως ο Justin Bieber με το “Daisies”, ο Teddy Swims με το “Lose Control” που παραμένει στο Top 10 για πάνω από 100 εβδομάδες, ή ακόμα και οι Twenty One Pilots που έκαναν το μεγαλύτερο rock debut των τελευταίων έξι χρόνων. Όμως τίποτα από αυτά δεν επισκιάζει το φαινόμενο Golden.
Το “Golden” των HUNTR/X δεν είναι απλά μια μεγάλη επιτυχία. Είναι η απόδειξη ότι τα soundtracks μπορούν ακόμα να κυριαρχούν στα charts, ότι η K-pop έχει δύναμη πέρα από τα παραδοσιακά της όρια, και ότι η pop κουλτούρα συνεχίζει να μας εκπλήσσει με τρόπους που κανείς δεν περιμένει. Το ότι τρεις νεαρές καλλιτέχνιδες, δανείζοντας τις φωνές τους σε animated χαρακτήρες, κατάφεραν να κάνουν κάτι που ούτε τα πιο δυνατά groups της δεκαετίας δεν μπόρεσαν, είναι κάτι που σπάνια βλέπουμε. Και αν κρίνουμε από τη δυναμική που έχει ακόμα το τραγούδι, μάλλον αυτή η ιστορία δεν έχει τελειώσει εδώ.