Ο Anyma έγραψε ιστορία στις Πυραμίδες της Γκίζας με το πιο φουτουριστικό electronic show όλων των εποχών. Ένα υπερθέαμα που ένωσε την αρχαία κληρονομιά με την τεχνολογία του μέλλοντος
Πριν από περίπου 4.600 χρόνια, οι Αιγύπτιοι εργάτες έχτισαν τις Πυραμίδες της Γκίζας — ένα από τα πιο εντυπωσιακά ανθρώπινα επιτεύγματα στην ιστορία του πολιτισμού. Όμως κανείς τότε δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως, χιλιετίες αργότερα, το ίδιο αυτό μέρος θα μετατρεπόταν σε φουτουριστικό σκηνικό για μια από τις πιο θεαματικές ηλεκτρονικές μουσικές παραστάσεις όλων των εποχών.
Αυτό ακριβώς συνέβη στις 10 Οκτωβρίου, όταν ο Anyma παρουσίασε το μεγαλύτερο electronic show που έχει γίνει ποτέ στις Πυραμίδες — και ίσως στη σύγχρονη ιστορία της Αιγύπτου. Ένα γεγονός που ένωσε το αρχαίο παρελθόν με το τεχνολογικό μέλλον, αφήνοντας 15.000 θεατές με το στόμα ανοιχτό κάτω από τον αιγυπτιακό ουρανό.
📌 Διαβάστε Επίσης: Anyma: Ρίχνει αυλαία στο μουσικό του έπος με το The End of Genesys
Ο Anyma, γνωστός και ως Matteo Milleri, το μισό του διάσημου duo Tale of Us, έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δημιουργικούς οραματιστές της εποχής του. Με το project του The End of Genesys, που έκανε πρεμιέρα στη θρυλική “Sphere” του Las Vegas, έδειξε ότι η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι πια μόνο για clubs — είναι μια εμπειρία που αγγίζει την τέχνη, τον κινηματογράφο και την τεχνολογία.
Στην Αίγυπτο, ο καλλιτέχνης ανέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Με δύο διαφορετικά sets —ένα performance του The End of Genesys και ένα DJ set βασισμένο στο concept του Quantum— ο Anyma δημιούργησε ένα υπερθέαμα φωτός, ήχου και συναισθήματος, με φόντο το πιο εμβληματικό μνημείο του πλανήτη.
Η παραγωγή του show, όπως εξηγεί ο μάνατζερ και πράκτοράς του Ferry Rais-Shaghaghi από την CAA, ήταν “πραγματικά ιστορική”. Όχι μόνο ως προς το μέγεθος, αλλά και ως προς τη φιλοσοφία της. «Ο στόχος δεν ήταν να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για να επισκιάσουμε τις Πυραμίδες», είπε, «αλλά για να τις αναδείξουμε μέσα από το φως και την κίνηση».
Περισσότερο από το 60% των εισιτηρίων αγοράστηκε από διεθνείς θεατές, γεγονός που έκανε την παράσταση ιδιαίτερα ελκυστική για το αιγυπτιακό Υπουργείο Τουρισμού. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η εκδήλωση δεν ήταν απλώς μια συναυλία, αλλά μια εμπειρία πολιτιστικής προβολής, που τόνωσε την τουριστική εικόνα της χώρας και απασχόλησε περισσότερους από 3.600 επαγγελματίες παραγωγής, τεχνικούς, οδηγούς και προσωπικό φιλοξενίας.
Το show στήθηκε σε απόσταση αναπνοής από τις ίδιες τις Πυραμίδες, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ. Με τη μεγαλύτερη LED οθόνη που έχει κατασκευαστεί στην Αίγυπτο και ένα σύστημα φωτισμού που σχεδιάστηκε ειδικά για να “αγκαλιάζει” το τοπίο, η εμπειρία ήταν τόσο μεγαλειώδης όσο και συγκινητική.
«Ήταν ένα show που έπρεπε να σχεδιαστεί με απόλυτο σεβασμό», εξηγεί ο Rais-Shaghaghi. «Κάθε στοιχείο —από τις προβολές μέχρι τα ηχητικά εφέ— σχεδιάστηκε ώστε να είναι μη παρεμβατικό, αλλά οπτικά συναρπαστικό. Θέλαμε να φωτίσουμε την ομορφιά των Πυραμίδων, όχι να την κρύψουμε».
📌 Διαβάστε Επίσης: Bon Jovi – Robbie Williams: Δύο icons ενώνουν δυνάμεις στο “We Made It Look Easy”
Η προετοιμασία κράτησε μήνες. Περισσότερα από 340 shuttle buses μετέφεραν το κοινό από το Κάιρο στον χώρο του event, ενώ η ομάδα παραγωγής εργάστηκε κάτω από αυστηρά μέτρα ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας. Κάθε βήμα απαιτούσε συντονισμό, ακρίβεια και μια δόση φαντασίας που μόνο ο Anyma μπορούσε να προσφέρει.
«Το project αυτό μάς ανάγκασε να ξανασκεφτούμε τι σημαίνει “ζωντανό θέαμα”», είπε ο πράκτορας του καλλιτέχνη. «Ήταν ένα μάθημα για το πώς η δημιουργικότητα, η τεχνολογία και η ομαδική δουλειά μπορούν να ξεπεράσουν τα όρια του εφικτού».
Αυτό που έκανε την εμπειρία ακόμη πιο ξεχωριστή ήταν ο τρόπος που η μουσική “ένωσε” τους παρευρισκόμενους. Ο ήχος του Anyma —συνδυασμός melodic techno, visuals και conceptual storytelling— έδωσε την αίσθηση μιας τελετουργίας. Οι θεατές, με φόντο τα αρχαία μνημεία, ένιωσαν σαν να συμμετέχουν σε ένα σύγχρονο μυστήριο, όπου ο ρυθμός αντικαθιστά τον μύθο.
«Ήταν κινηματογραφικό», όπως το περιέγραψε ο ίδιος ο Rais-Shaghaghi. «Ένα ταξίδι που ξεκινούσε από την αρχαιότητα και κατέληγε στο μέλλον».
Αν και οι Πυραμίδες έχουν φιλοξενήσει και άλλες συναυλίες στο παρελθόν —όπως των Jean-Michel Jarre και Adriatique— τίποτα δεν είχε φτάσει σε αυτό το επίπεδο τεχνικής και καλλιτεχνικής ακρίβειας. Το show του Anyma ήταν ταυτόχρονα υπερπαραγωγή και τελετή, μια εμπειρία που άλλαξε τα δεδομένα για το πώς μπορεί να παρουσιαστεί η ηλεκτρονική μουσική.
Η βραδιά έκλεισε με φώτα, χειροκροτήματα και μια σιωπή θαυμασμού. Όπως είπε ο ίδιος ο πράκτορας του Anyma: «Για μένα, το πιο δυνατό σημείο ήταν όταν όλα κύλησαν τέλεια. Όταν είδα τον κόσμο να φεύγει με χαμόγελα και δάκρυα χαράς, ένιωσα ότι ήμασταν μέρος της ιστορίας».
Η εμφάνιση στις Πυραμίδες αποτελεί πλέον κομβικό σημείο για την πορεία του Matteo Milleri. Ο καλλιτέχνης έχει καταφέρει να μετατρέψει τη μουσική του σε μια multimedia εμπειρία που συνδυάζει ήχο, εικόνα, συναίσθημα και φιλοσοφία. Από τα visuals που μοιάζουν με ολογράμματα έως τις αφηγήσεις που συνδέουν τον άνθρωπο με τη φύση και την τεχνολογία, ο Anyma δεν παίζει απλώς μουσική — δημιουργεί κόσμους.
📌 Διαβάστε Επίσης: David Guetta, Teddy Swims και Tones And I ενώνουν δυνάμεις στο “Gone Gone Gone” – Μια έκρηξη συναισθήματος και ήχου
Το show της Γκίζας ήταν μια απόδειξη πως η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι πια underground, αλλά πολιτιστικό γεγονός. Μια γιορτή για τη σύνδεση του παλιού με το νέο, του ανθρώπου με το σύμπαν, της τέχνης με την τεχνολογία.
Όπως είπε ο Rais-Shaghaghi: «Η συναυλία αυτή δεν ήταν απλώς ένα show. Ήταν ένα μήνυμα. Ότι ακόμα και στους πιο αρχαίους τόπους του κόσμου, υπάρχει χώρος για νέα όνειρα».