«Το 2024, η έννοια της επιτυχίας αποκτά μια νέα διάσταση, καθώς δεν θεωρείται ούτε αναπόφευκτη, ούτε εύκολα ποσοτικοποιήσιμη. Υπάρχουν αμέτρητοι δείκτες και δεδομένα που αναλύουν τις προτιμήσεις, τα memes και τη διαδικτυακή διάδοση, ωστόσο τίποτα από αυτά δεν επιτυγχάνει να εξηγήσει το φαινόμενο «Brat Summer» – την πολιτιστική τάση που συνδέεται με το τελευταίο άλμπουμ της Βρετανίδας καλλιτέχνιδας Charli XCX με τίτλο «Brat»», αναφέρει ο Jem Aswad στο Variety.
Το «Brat», που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο, έχει γίνει η βάση για πολλά δημοφιλή κομμάτια – τέσσερα από αυτά είναι υποψήφια για Grammy, όπως επίσης και το ίδιο το άλμπουμ. Συγχρόνως, έχει αναδείξει μια ιδιαίτερη απόχρωση του ανοιχτού πράσινου στη δυτική κουλτούρα, εμπνέοντας εκατομμύρια memes, ρούχα και φράσεις (όπως «Bumpin’ that», «So Julia»).
Το πιο σουρεαλιστικό στοιχείο είναι ότι τον Ιούλιο, η Charli δημοσίευσε στο Twitter «Kamala is brat», και αυτή η φράση υιοθετήθηκε στην προεκλογική εκστρατεία της υποψήφιας των Δημοκρατικών, Κάμαλα Χάρις, προκαλώντας έκπληξη στην ίδια την καλλιτέχνιδα.
Γίνεται ολοφάνερο ότι με μια τέτοια πολιτισμική απορρόφηση, τα τραγούδια λειτουργούν ως πύλη και κινητήριος δύναμη για κάτι πολύ μεγαλύτερο. Η εμπειρία που προσφέρει το «Brat» χαρακτηρίζεται από έναν ιδιαίτερο συνδυασμό ενός ελεύθερου εννοιολογικού άλμπουμ και μιας καινοτόμου καμπάνιας μάρκετινγκ μέσω κοινωνικών δικτύων. Αν και μπορεί αυτό να φαντάζει ως καινοτομία για παραδοσιακούς μουσικούς, αποτελεί ταυτόχρονα μια εντυπωσιακή επέκταση της δημιουργικής παλέτας του καλλιτέχνη. Γι’ αυτή την ικανότητά της να ισορροπεί σε όλα αυτά τα επίπεδα, η Charli XCX αναγνωρίζεται ως Hitmaker of the Year από το Variety.
«Η Charli διαθέτει μια αδιαμφισβήτητη ορατότητα για το ποια είναι», αναφέρει ο Jack Antonoff, βραβευμένος με Grammy παραγωγός, που έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως η Taylor Swift και η Lana Del Rey, καθώς και φίλος της Charli εδώ και πάνω από δέκα χρόνια. «Δεν υπάρχει τίποτα σε αυτήν που να υποχωρεί σε οποιαδήποτε κατεύθυνση».
Για καλλιτέχνες όπως η Charli, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την κουλτούρα, η μουσική είναι μόνο ένα στοιχείο της συνολικής εικόνας που γνωρίζουμε ως brand.
Αυτό περιλαμβάνει στρατηγικές μάρκετινγκ, φωτογραφίες, βίντεο, memes, δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σειρές προϊόντων και pop-up εκδηλώσεις. Η επιτυχία στη διαχείριση μιας καριέρας εξαρτάται από το πώς όλα αυτά ενοποιούνται σε μια ισχυρή και συνεπή πολιτιστική παρουσία – η πρόκληση είναι να είσαι πανταχού παρών με συναρπαστικό τρόπο, χωρίς να κουράζεις το κοινό σου.
Από το 2012, η Charli XCX έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο καινοτόμες και επιδραστικές τραγουδοποιούς στη pop σκηνή, συνδυάζοντας το μελωδικό της ένστικτο με πρωτοποριακές παραγωγικές τεχνικές. Είναι γνωστή και ως η «προστάτιδα» του υποείδους hyper-pop.
Την άνοιξη του 2023, παρουσίασε στην ομάδα της το λεγόμενο «Brat Manifesto», ένα mood board γεμάτο PDF και σημειώσεις σχετικά με το «Brat».
«Συνήθως, όταν ολοκληρώνω…».Σε έναν δίσκο, υπάρχει μια μεταβατική «Φάση [μετά την ηχογράφηση] όπου σκέφτομαι πώς θα παρουσιαστεί η μουσική», παρατηρεί. «Σ’ αυτόν τον δίσκο, ωστόσο, η σκέψη μου για το μάρκετινγκ προήλθε πριν καν αρχίσω τη διαδικασία δημιουργίας της μουσικής. Ο τίτλος ήταν αρχικά φανερός και τόσο περιεκτικός, λειτουργώντας ως ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τη διαδικασία της σύνθεσης. Αυτός ο τίτλος καθόρισε και τα όρια του τι μπορούσα να γράψω. Όταν έγραφα ένα κομμάτι με τους A.G. Cook ή Cirkut, κάποιος θα έλεγε: ‘Αυτό δεν είναι brat’, και έτσι θα προχωρούσαμε σε κάτι που να ανταποκρίνεται σε αυτήν τη διάθεση». Ο όρος φυσικά δεν έχει αυστηρό ορισμό, κάτι που προσθέτει στη γοητεία του. Η πιο κοντινή περιγραφή δόθηκε όταν ξεκίνησε τον μονόλογό της στο «SNL»: «Αληθινά, δεν είναι παρά μια στάση. Είναι μια ατμόσφαιρα», εξήγησε, φέρνοντας ως παράδειγμα την αντίδραση της Μάρθας Στιούαρτ στο ντοκιμαντέρ “Martha” του Netflix. «Όταν η Μάρθα εκφράζει θυμό για ένα παλιό άρθρο που δημοσιεύθηκε και δηλώνει ότι είναι ευτυχής που ο δημοσιογράφος που το έγραψε έχει πεθάνει – αυτό είναι brat», είπε. «Και όταν ο ίδιος ο δημοσιογράφος απαντά και λέει: ‘Ε! Είμαι ζωντανός, σκύλα!’ – αυτό είναι απίστευτα αθυρόστομο». *Με πληροφορίες από: Variety | Jem Aswad