Η Αθήνα δεν είναι πια μόνο ένας καλοκαιρινός σταθμός για όσους κατευθύνονται σε νησιά. Τα τελευταία χρόνια, η ελληνική πρωτεύουσα μεταμορφώνεται σε σύγχρονο, διεθνή city break προορισμό — με τουριστική κίνηση που δεν σταματά ούτε τον χειμώνα.
Αριθμοί που μιλούν από μόνοι τους
Το 2024, η Αθήνα έφτασε να υποδέχεται πάνω από 8 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες ετησίως, ενώ η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων αγγίζει το 78% – ακόμα και τους παραδοσιακά “ήσυχους” μήνες, όπως ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος. Η μέση τιμή δωματίου αγγίζει τα 149 ευρώ, ενώ τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) έχουν σημειώσει άνοδο της τάξης του 11,4% σε σχέση με πέρυσι.
Η ενίσχυση της τουριστικής περιόδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους φαίνεται και από το γεγονός ότι νέα ξενοδοχεία ξεφυτρώνουν παντού, δίνοντας νέα ζωή σε παλιά και εγκαταλελειμμένα κτίρια.
Χάρτης με νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις
- ONOMA Hotel, Λεωφ. Συγγρού 6: Μικρό, πολυτελές ξενοδοχείο με 40 δωμάτια και roof garden, απέναντι από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός. Επένδυση: €3 εκατ.
- Empiria Group, Κολωνάκι: Το ιστορικό κτίριο της οδού Ακαδημίας 31 μετατρέπεται σε boutique ξενοδοχείο με 42 σουίτες και θέα Ακρόπολη. Άνοιγμα: 2027. Επένδυση: €10 εκατ.
- Valencia Venture, Βουκουρεστίου 23: Μετατροπή εξαώροφου κτιρίου του 1931 σε ξενοδοχείο 18 δωματίων υπό τη διαχείριση της SWOT Hospitality.
- Academias Expansion, Ακαδημίας 36: Νέο πεντάστερο δίπλα στο Academias Hotel, πιθανόν υπό brand Marriott.
- Οδός Αιόλου: Δύο νέα projects — ένα στο πρώην ξενοδοχείο Βύρων (διατηρητέο 19ου αιώνα) και ένα ακόμα στο Αιόλου 81, που θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο με εστιατόριο.
- Πλατεία Κλαυθμώνος, Πραξιτέλους 16: Τριώροφο διατηρητέο κτίριο διαθέσιμο για εκμίσθωση από τον e-ΕΦΚΑ. Ελάχιστη επένδυση: €1,5 εκατ.
- Οδός Βερανζέρου (δίπλα στο Μινιόν): Ανακατασκευή τετράστερου ξενοδοχείου 115 δωματίων, υπό την GREAT ATHENS HOTEL ΜΟΝ. ΙΚΕ.
- Σύνταγμα, Βουλής 6: Δύο διατηρητέα κτίρια 1.883 τ.μ. ενοικιάζονται από τον e-ΕΦΚΑ. Ελάχιστη επένδυση: €3,5 εκατ.
Η νέα τουριστική ταυτότητα της Αθήνας
Η πόλη αποκτά ολοένα και πιο ευρωπαϊκό χαρακτήρα, με αύξηση στα boutique και luxury καταλύματα, στοχεύοντας πλέον σε επισκέπτες υψηλού επιπέδου. Παράλληλα, η στροφή στην αναγέννηση ιστορικών κτιρίων, ενισχύει όχι μόνο την τουριστική υποδομή, αλλά και την πολιτισμική εικόνα της Αθήνας.