Ο Billy Idol, θρυλική φιγούρα της βρετανικής πανκ σκηνής και frontman των Generation X, άνοιξε πρόσφατα ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα: τη χρήση της σβάστικας στο πλαίσιο του πανκ κινήματος. Στη διάρκεια του podcast Turned Out A Punk, μίλησε για το πώς οι πανκ καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν το συγκεκριμένο σύμβολο όχι για να το τιμήσουν, αλλά για να προκαλέσουν και να σατιρίσουν τις φασιστικές τάσεις της εποχής.
Ο Idol θυμήθηκε ένα ταξίδι στο Παρίσι με τη Siouxie Sioux, όπου η εμφάνισή της –με ένδυση που περιλάμβανε σβάστικα– προκάλεσε σχεδόν επεισόδιο με ντόπιους αριστερούς θεατές. «Ήταν το λεγόμενο “night porter” λουκ της Siouxie, και οι Γάλλοι αριστεροί εξοργίστηκαν. Δεν καταλάβαιναν πως ήταν μέρος της punk performance art. Νόμιζαν πως ήταν αντι-κομμουνίστρια», ανέφερε.
Σύμφωνα με τον Idol, το μήνυμα δεν ήταν υπέρ του ναζισμού, αλλά μια ωμή αντανάκλαση του πώς ένιωθαν οι πανκ απέναντι στις κοινωνικές πιέσεις της εποχής. «Αν η εξουσία σου πάει προς τα φασιστικά, τότε κι εμείς θα στο δείξουμε με το πιο ακραίο σύμβολο. Ήταν ένα “φάτε το στη μούρη” προς το σύστημα».
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη Vivienne Westwood, που συχνά συνδύαζε τη σβάστικα με εικόνες του Μαρξ ή κομμουνιστικά σύμβολα, αποδομώντας κάθε ιδεολογική ετικέτα. Παράλληλα, σχολίασε και τις διαφορές του κοινού του Λονδίνου με αυτό του Παρισιού. «Το λονδρέζικο κοινό έβλεπε τον punk ως ένα μείγμα μόδας και πρόκλησης. Στο Παρίσι, δεν το κατάλαβαν ποτέ».
Η Siouxsie Sioux είχε δώσει τη δική της εξήγηση στο βιβλίο England’s Dreaming, λέγοντας πως αυτή η αισθητική είχε στόχο να σοκάρει τη μεσοαστική, παλαιότερη γενιά. «Ήταν ένα “αντι-μαμάδες-και-μπαμπάδες” μήνυμα. Όχι ότι υποστηρίζαμε τον Χίτλερ – το αντίθετο. Ήταν τρόπος να τους φέρουμε στα όρια τους».
Στα μουσικά νέα του Billy Idol, ο καλλιτέχνης κυκλοφόρησε πρόσφατα το πρώτο του studio album μετά από μία δεκαετία, με τίτλο Dream Into It, που περιλαμβάνει συνεργασία με την Avril Lavigne στο κομμάτι ‘77’, το οποίο παρουσίασαν μαζί ζωντανά στο Jimmy Kimmel Live!.