Από executives μέχρι TikTok, η υπόθεση αποκαλύπτει πιθανές συνεννοήσεις για τεχνητή επιτυχία
Η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στον Drake και την Universal Music Group έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο πολυσυζητημένες υποθέσεις της χρονιάς στη μουσική βιομηχανία. Στο επίκεντρο βρίσκεται το diss track του Kendrick Lamar, “Not Like Us”, το οποίο ο Drake υποστηρίζει ότι έτυχε τεχνητής προώθησης μέσω bots και pay-to-play τακτικών από την UMG. Η υπόθεση έχει αποκτήσει τεράστιες διαστάσεις, με τον Drake να καταθέτει μια λίστα 63 πιθανών μαρτύρων, που περιλαμβάνει από υψηλόβαθμα στελέχη μέχρι εκπροσώπους streaming πλατφορμών και media κολοσσών, ενώ η UMG απαντά με μόλις εννέα μάρτυρες στη δική της λίστα.
📌 Διαβάστε επίσης: Drake: Ξεπερνά τον Kendrick Lamar και γίνεται ο πιο δημοφιλής rapper στο Spotify
Η πλευρά του Drake φαίνεται αποφασισμένη να εξερευνήσει σε βάθος κάθε πιθανό κανάλι που θα μπορούσε να έχει συμβάλει στην επιτυχία του τραγουδιού. Στη λίστα των μαρτύρων περιλαμβάνονται κορυφαία στελέχη όπως ο CEO της UMG, Sir Lucian Grainge, η Jody Gerson και ο John Janick, αλλά και ο Dave Free, πρώην πρόεδρος του Top Dawg Entertainment, καθώς και ο μάνατζερ του Lamar, Anthony Saleh. Η συμμετοχή τους θεωρείται κρίσιμη για να εξεταστούν οι κατηγορίες περί συντονισμένων ενεργειών και προώθησης πέραν των καθιερωμένων πρακτικών.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στη λίστα του Drake βρίσκονται και εκπρόσωποι από τα μεγαλύτερα streaming services όπως Spotify, Apple Music, Amazon Music, Deezer, SoundCloud και Tidal, αλλά και social media πλατφόρμες όπως TikTok, YouTube και Instagram. Ακόμα και φορείς όπως η NFL και η Fox περιλαμβάνονται, πιθανώς λόγω της εμφάνισης του Lamar στο Super Bowl LIX και της προβολής του “Not Like Us” στο halftime show.
📌 Διαβάστε επίσης: Drake Live in London: Όλα όσα έγιναν στο τριήμερο headline του Wireless Festival
Στην αντίπερα όχθη, η UMG περιορίζεται σε μια πιο σύντομη λίστα εννέα μαρτύρων, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται ο ίδιος ο Drake και ο Kendrick Lamar. Η εταιρεία υποστηρίζει πως η αγωγή είναι αβάσιμη και δεν θα είχε λόγο να υπονομεύσει τη φήμη ενός καλλιτέχνη του βεληνεκούς του Drake, παρουσιάζοντας την υπόθεση ως μια προσωπική διαμάχη που δεν σχετίζεται με τις δικές της πρακτικές.
Η νομική ομάδα του Drake ωστόσο επιμένει πως διαθέτει αποδείξεις για χρηματοδότηση bots, πληρωμένες υπηρεσίες προώθησης και ακόμα και χειραγώγηση της Siri, ώστε όταν κάποιος ζητούσε να παίξει το “Certified Loverboy”, να αναπαράγεται αντ’ αυτού το “Not Like Us”. Αυτή η φερόμενη “Siri misdirection” είναι ήδη αντικείμενο ξεχωριστής έρευνας από τον Νοέμβριο του 2024, ενισχύοντας το αφήγημα της πλευράς Drake για συντονισμένες ενέργειες εις βάρος του.
📌 Διαβάστε επίσης: Drake vs Kendrick Lamar: Η έκρηξη του κοινού στο Wireless Festival 2025 που συζητά όλος ο κόσμος
Καθώς η υπόθεση συνεχίζει να εξελίσσεται, η νομική κοινότητα παρακολουθεί με ενδιαφέρον. Το δικαστήριο, με την Judge Jeannette A. Vargas στο τιμόνι, έχει ήδη απορρίψει προσωρινά το αίτημα της UMG για απόρριψη της αγωγής, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω ανακάλυψη στοιχείων. Ο μεγάλος αριθμός εμπλεκομένων ωστόσο δημιουργεί τον κίνδυνο καθυστερήσεων και πιθανών επιπλέον νομικών διαμαχών πριν η υπόθεση φτάσει σε δίκη.
Η έκβαση της διαμάχης ενδέχεται να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη μουσική βιομηχανία, ειδικά σε ό,τι αφορά τις πρακτικές προώθησης στα streaming services. Δεν αποκλείεται η υπόθεση να καταλήξει σε συμβιβασμό, δεδομένης της τεράστιας δημοσιότητας και των οικονομικών συμφερόντων που διακυβεύονται.
Για τον Drake, το διακύβευμα δεν είναι μόνο η προσωπική του φήμη αλλά και η δυνατότητα να υπερασπιστεί τη δημιουργική του ακεραιότητα. Το αν θα μπορέσει να αποδείξει τις κατηγορίες περί καταχρηστικών πρακτικών της UMG παραμένει ανοιχτό, αλλά σίγουρα το αποτέλεσμα της υπόθεσης θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για το μέλλον της σχέσης μεταξύ καλλιτεχνών και μεγάλων δισκογραφικών.