Μια διασκεδαστική κίνηση της Google γιορτάζει το νέο τους video, κάνοντας τους χρήστες να γεμίσουν το internet με memes
Το ίντερνετ δεν αργεί ποτέ να βρει αφορμή για γέλιο και, αυτή τη φορά, η σπίθα ήρθε από εκεί που δεν το περιμέναμε: την Google. Χιλιάδες χρήστες που αναζήτησαν το όνομα του Ed Sheeran ή του Rupert Grint είδαν την πιο απρόσμενη “διόρθωση” στην οθόνη τους. Η μηχανή αναζήτησης, με μια εντελώς σκανδαλιάρικη διάθεση, αποφάσισε ότι όποιος ψάχνει τον έναν… μάλλον θέλει να βρει τον άλλον. Έτσι, αν πληκτρολογούσες “Ed Sheeran”, η Google σε ρωτούσε αν μήπως εννοείς “Rupert Grint” — και το αντίστροφο.
📌 Διαβάστε Eπίσης: Rupert Grint: Παγιδευμένος στον κόσμο του Ed Sheeran στο νέο video clip “A Little More”
Η ιδέα πίσω από αυτό το απίστευτο «ψηφιακό μπέρδεμα» δεν προέκυψε τυχαία. Όλα συνέπεσαν με την κυκλοφορία του ολοκαίνουργιου video clip του Ed Sheeran για το τραγούδι “A Little More”, στο οποίο εμφανίζεται και πρωταγωνιστεί ο Rupert Grint. Ναι, ο ίδιος ο Ron Weasley από το Harry Potter, ο άνθρωπος που εδώ και χρόνια πολλοί μπερδεύουν με τον Sheeran λόγω της εντυπωσιακής τους ομοιότητας.
Η ιστορία του “δίδυμου” Sheeran–Grint ξεκινάει το 2011, όταν ο Grint υποδύθηκε έναν φανατικό, σχεδόν εμμονικό fan του Sheeran στο video clip “Lego House”. Από τότε, τα memes και τα αστεία για το πόσο μοιάζουν δεν σταμάτησαν ποτέ. Μάλιστα, για πολλούς νέους fans που δεν ήξεραν καν την ιστορία, το νέο clip ήρθε σαν αποκάλυψη. Όταν κυκλοφόρησε το “A Little More”, οι αναζητήσεις για τα δύο ονόματα εκτοξεύτηκαν, και η Google βρήκε την τέλεια στιγμή να παίξει με αυτή την πολυετή pop culture πλάκα.
Στο νέο βίντεο, ο χαρακτήρας του Rupert Grint βγαίνει από τη φυλακή και φαίνεται να βλέπει τον Ed παντού. Οι δύο άντρες εμφανίζονται σε διάφορες σκηνές με τρόπο που θολώνει την πραγματικότητα και ενισχύει την αίσθηση ότι είναι… το ίδιο άτομο. Η πιο viral στιγμή; Η σκηνή του γάμου, όπου ο Sheeran κάνει guest εμφάνιση, δημιουργώντας την απόλυτη “double trouble” φάση.
Ο ίδιος ο Ed Sheeran δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του για αυτή τη συνεργασία, γράφοντας στα social media: “Rupert, αδερφέ, ευχαριστώ που το έδωσες όλο. Δεν θα γινόταν χωρίς εσένα.” Η χημεία τους μπροστά στην κάμερα είναι τόσο αυθεντική που δύσκολα ξεχωρίζεις αν πρόκειται για υποκριτική ή για αληθινή φιλία που χτίστηκε εδώ και χρόνια.
Η Google, βέβαια, έκανε το δικό της μαγικό. Το auto-correct που εμφάνιζε το όνομα του ενός αντί για του άλλου λειτούργησε σαν ψηφιακό Easter egg που ανακάλυπταν τυχαία οι χρήστες. Στα social media, κυρίως στο Twitter και το TikTok, άρχισαν να εμφανίζονται δεκάδες screenshots από την αναζήτηση, συνοδευμένα από σχόλια τύπου “Η Google ξέρει” ή “Επιτέλους το παραδέχτηκε”. Πολλοί έφτιαξαν memes που έδειχναν τον Ed να παίζει στη Γκρίφιντορ και τον Rupert να τραγουδά το “Shape of You”.
Αυτό που κάνει την ιστορία ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι ότι το “λάθος” της Google δεν ήταν τεχνικό. Αντιθέτως, φαίνεται να ήταν μια προσεκτικά σχεδιασμένη κίνηση, πιθανότατα στο πλαίσιο προώθησης του νέου single. Η τεχνολογία της Google επιτρέπει τέτοιου είδους προσωποποιημένες προτάσεις αναζήτησης, οπότε το να βάλει “λάθος” αποτέλεσμα για δύο διάσημους που έχουν ήδη ένα τέτοιο running joke, μοιάζει με χρυσή ιδέα μάρκετινγκ.
Το πιο αστείο είναι ότι αρκετοί χρήστες παραδέχτηκαν πως στο παρελθόν, ειδικά πριν μάθουν ποιος είναι ποιος, τους είχαν μπερδέψει στ’ αλήθεια. Κάποιοι μάλιστα θυμήθηκαν στιγμές που έβλεπαν τον Rupert σε πρεμιέρα ταινίας και νόμιζαν ότι ήταν ο Ed, ή που έβλεπαν τον Ed σε κόκκινο χαλί και αναρωτιόντουσαν τι κάνει εκεί ο Ron Weasley.
Αυτό το ψηφιακό μπέρδεμα απέδειξε πόσο στενά μπορεί να συνδεθεί η μουσική βιομηχανία με το viral marketing. Δεν είναι μόνο το τραγούδι που προκαλεί θόρυβο πια, αλλά ολόκληρη η εμπειρία γύρω από αυτό. Από το concept του video, μέχρι τα social media trends και τώρα την παρέμβαση της Google, όλα λειτουργούν σαν κομμάτια ενός μεγαλύτερου σχεδίου που κρατά το κοινό σε εγρήγορση και το κάνει να μιλά για τον καλλιτέχνη.
📌 Διαβάστε Eπίσης: Ed Sheeran: “Πολλοί επαγγελματίες τραγουδιστές ερμηνεύουν με playback αλλά δεν το ομολογούν”
Η επιτυχία αυτής της ιδέας δεν κρίνεται μόνο από τα views του clip, αλλά και από το πόσο πολύ συζητήθηκε το “λάθος” της Google. Η στιγμή που ένας χρήστης ανακαλύπτει ότι η αναζήτηση για τον αγαπημένο του τραγουδιστή τον στέλνει… στον ηθοποιό που μοιάζει μαζί του, είναι από μόνη της μια εμπειρία που θέλεις να μοιραστείς. Και αυτό ακριβώς είναι το μυστικό πίσω από κάθε καλό viral: να δίνει στον κόσμο κάτι που δεν θέλει να κρατήσει για τον εαυτό του.
Όσο για το αν η Google θα κρατήσει αυτό το auto-correct για πολύ; Κανείς δεν ξέρει. Ίσως να είναι μια προσωρινή καμπάνια που θα εξαφανιστεί μόλις κοπάσει η φρενίτιδα για το “A Little More”. Ίσως, πάλι, να έχει τόση απήχηση που να το αφήσουν για περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, η ζημιά – ή μάλλον η πλάκα – έγινε. Ο Ed Sheeran και ο Rupert Grint κατάφεραν να επαναφέρουν το πιο διάσημο “λάθος ταυτότητας” της pop κουλτούρας και η Google τους έδωσε την απόλυτη ψηφιακή σφραγίδα επιβεβαίωσης.