Η κυριαρχία της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης, αξίας σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αρχίζει να υποχωρεί.
Επί χρόνια, ο τεχνολογικός κολοσσός φαινόταν αήττητος σε αυτόν τον τομέα, ο οποίος αποτελεί τη βάση των εσόδων του. Ωστόσο, οι ανταγωνιστές αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμά του, ενώ νέες τάσεις, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα κοινωνικά βίντεο, απειλούν να αλλάξουν το σκηνικό.
Η TikTok, η δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, πρόσφατα άρχισε να προσφέρει στοχευμένες διαφημίσεις βάσει των αναζητήσεων των χρηστών, αμφισβητώντας άμεσα τη βασική δραστηριότητα της Google.
Επιπλέον, η Perplexity, μια startup τεχνητής νοημοσύνης, με τη στήριξη του Jeff Bezos, σκοπεύει να εισαγάγει διαφημίσεις στις απαντήσεις AI, με έσοδα από συνδρομές ύψους $20 το μήνα.
Σύμφωνα με την εταιρεία eMarketer, το μερίδιο της Google στην αμερικανική αγορά διαφημίσεων αναζήτησης αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία. Την ίδια ώρα, η Amazon αυξάνει το μερίδιό της και φτάνει το 22,3% φέτος, ενώ η Google διατηρεί το 50,5% με ανάπτυξη 7,6%.
Η άνοδος της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τις υπηρεσίες αναζήτησης, προσφέροντας πιο ολοκληρωμένες απαντήσεις στους χρήστες, και η Google ήδη ξεκίνησε να τοποθετεί διαφημίσεις σε περιλήψεις που δημιουργούνται από την AI, αρχικά για αναζητήσεις από κινητά στις ΗΠΑ.
Η TikTok επίσης προχωρά στην πιο στοχευμένη διαφήμιση, ελκύοντας επωνυμίες λόγω της δημοφιλίας της στις νεότερες γενιές, παρά τις ανησυχίες για πιθανά προβλήματα λόγω των δεσμών της με την Κίνα.