Από showgirls και vallenato μέχρι dancefloor τραγούδια – Μια μουσική γιορτή για τους λατίνους του κόσμου
Η Karol G δακρύζει – όπως συνηθίζει τόσο συχνά – αλλά αυτή τη φορά τα δάκρυα είναι φορτισμένα με περηφάνια. Κι αυτό γιατί μπροστά μας βρίσκεται το album των ονείρων της: Tropicoqueta, ένα μουσικό ταξίδι που συνδυάζει με σεβασμό τις ρίζες της με το δικό της παλμό.
Βρισκόμαστε στο studio της Republic Records, σε ένα υπόγειο που μάλλον μοιάζει με μυστικό lounge: πορτοκαλί φωτισμός, τανγκέριν διακοσμήσεις και σημειωματάρια έτοιμα να καταγράψουν τις πρώτες εντυπώσεις. Εκεί, με casual denim και άνετα δίχως παπούτσια, η Karol κάθεται έτοιμη να ξεδιπλώσει την ψυχή της μέσα από αυτό το φιλόδοξο έργο.
“Tropicoqueta” γεννήθηκε από την ανάγκη να μείνει πιστή στις ρίζες της – τις κολομβιανές showgirls, τους ήχους του vallenato, της cumbia, του funk, του latin pop – όλα μέσα σε ένα δίσκο. Με 20 κομμάτια, το album απευθύνεται σε κάθε ηλικία και προέλευση. Η ίδια μιλάει για 95% live όργανα – 57 μόνο στο “Ese Hombre Es Malo”, ηχογραφημένο στο Guadalajara.
“Tropicoqueta”: Η Karol G «μονομαχεί» με την Anahí για χάρη του Ricky Martin
Η Karol εξηγεί πώς ένα “λάθος” σκέψη για την επόμενη καριέρα μετά το Mañana Será Bonito την έκανε να επιστρέψει στα βασικά: το λατινικό κοινό που ξεκίνησε την υποστήριξη, η συναισθηματική σύνδεση με fans που έκλαιγαν σε συναυλίες σε Ευρώπη, η επίγνωση ότι φέρνει «σπίτι» σε κάθε επιστροφή της.
Στο album συναντάμε:
- Vallenato με έμπνευση από την Patricia Teherán
- Dembow που αιχμαλωτίζει την ενέργεια της Δομινικανής κουλτούρας
- Collaborations με θρύλους όπως Marco Antonio Solís και τον κρουστό Arturo Sandoval που δίνει jazz-symphonic ύφος.
- Τραγούδια-ύμνους για γυναίκες, με alter ego όπως το “Iv onny”, που αντηχεί θάρρος και αναγέννηση.
Οι παραγωγοί Edgar Barrera, Ovy on the Drums και Rios συνέβαλαν στη δημιουργία 53 demo, με τα καλύτερα να περνούν στο τελικό tracklist.
Όσο για τον τίτλο Tropicoqueta – είναι η ιδανική λέξη για μια γυναίκα που χορεύει, αγκαλιάζει τη Λατινοσύνη και λέει “I’m Tropicoqueta!” – σε φάση χορού, λάμψης και ελευθερίας.
Υπό τον καλλιτεχνικό αυτό προσανατολισμό, η Karol φέρνει τον παλμό του παρελθόντος στο σήμερα: από Rocío Dúrcal και La India, μέχρι το υπερεμβληματικό “Ese Hombre Es Malo”, που κουβαλά τον ήχο των mariachi και συμφωνικής μεγαλοπρέπειας – μια απόλυτη κινηματογραφική καρδιά που κλείνει τον δίσκο.
Σε στιγμή κρίσιμη για τη λατινική κοινότητα παγκοσμίως, η Karol στέλλει μήνυμα πίστης: Latin music δεν είναι μόνο urbano· είναι ψυχή, διαφορετικότητα και ιστορία. Και το Tropicoqueta αποδεικνύει πως αυτή η μουσική παράδοση έχει ακόμα πολλά να πει – με ήχο, θάρρος, γυναικεία φωνή.