Η stand-up κωμικός εξηγεί γιατί ο πρώην πρόεδρος στοχοποιεί τη Beyoncé και άλλες προσωπικότητες, αποκαλώντας το “απόσπαση προσοχής από τα αρχεία Epstein”
Τις τελευταίες μέρες, ένα νέο viral θέμα κάνει τον γύρο των social media στις ΗΠΑ, έχοντας στο επίκεντρό του τον Donald Trump, την Beyoncé και τη γνωστή κωμικό Jessica Williams. Με αφορμή ένα πρόσφατο επεισόδιο του The Daily Show, η δημόσια συζήτηση έχει πάρει φωτιά: Γιατί ο Trump επιτίθεται ξανά στη Beyoncé; Και τι προσπαθεί να κρύψει πίσω από αυτές τις αλλεπάλληλες επιθέσεις εναντίον κορυφαίων μαύρων καλλιτεχνών και προσωπικοτήτων;
Η Williams, μια από τις πιο σύγχρονες φωνές της αμερικανικής σάτιρας, ανέβηκε στη σκηνή του The Daily Show και αποφάσισε να μιλήσει έξω από τα δόντια. Στο πλατό της εκπομπής, διέκοψε τον Jon Stewart για να θέσει ξεκάθαρα το ζήτημα: «Ο Trump κυνηγάει όλους τους σημαντικότερους μαύρους ανθρώπους της Αμερικής για να αλλάξει το θέμα από τα αρχεία Epstein». Αυτή η δήλωση δεν είναι απλώς ένα αστείο· είναι μια σκληρή παρατήρηση που απηχεί τις ανησυχίες εκατομμυρίων ανθρώπων που βλέπουν τον δημόσιο διάλογο να μετατρέπεται σε reality show, όπου οι μεγαλύτεροι σταρ χρησιμοποιούνται ως “αποδιοπομπαίοι τράγοι”.
📌 Διαβάστε Επίσης: Donald Trump Vs Beyoncé: Η θεωρία για την πληρωμή των 11 εκατομμυρίων και η αλήθεια
Στο κέντρο της συζήτησης βρίσκεται για άλλη μια φορά η Beyoncé, μια από τις πιο επιδραστικές και αγαπητές καλλιτέχνιδες της εποχής μας. Ο Trump, με διαδοχικές του τοποθετήσεις σε μέσα όπως το Truth Social, έχει ζητήσει την ποινική δίωξη της Beyoncé και της Oprah, επικαλούμενος θεωρίες περί παράνομων πληρωμών για πολιτική στήριξη. Φυσικά, τα στοιχεία διαψεύδουν κάθε τέτοια φήμη: οι επίσημες καταγραφές των οικονομικών της προεκλογικής καμπάνιας της Kamala Harris αποδεικνύουν ότι η Beyoncé δεν έλαβε χρήματα για να εμφανιστεί στη σκηνή ή να εκφράσει δημόσια στήριξη. Τα μόνα ποσά που δόθηκαν αφορούν τα νόμιμα έξοδα παραγωγής, όπως προβλέπεται για κάθε μεγάλη σκηνική εμφάνιση.
Αυτή η επίθεση, όμως, δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Μέσα στους τελευταίους μήνες, ο Trump έχει βάλει στο στόχαστρο ονόματα όπως ο Barack Obama, η Oprah Winfrey και ακόμη και ο Martin Luther King Jr., χρησιμοποιώντας παλιά αρχεία, θεωρίες συνωμοσίας και προσβολές που φέρνουν τη συζήτηση σε επίπεδο τηλεοπτικού θεάματος. Η Jessica Williams, με την αιχμηρή της σάτιρα, το περιγράφει ως μια τακτική “να ρίξουμε μπροστά όλους τους μαύρους σταρ για να ξεχαστεί το πραγματικό σκάνδαλο: τα αρχεία Epstein και οι σχέσεις του Trump με αυτή την υπόθεση”.
Στην ίδια εκπομπή, η Williams δεν δίστασε να χλευάσει το μοτίβο: “Ποιος θα είναι ο επόμενος; Ο Michael Jordan; Ο Michael B. Jordan; Σε λίγο θα πουν ότι ο Urkel ευθύνεται για τα πάντα!”. Αυτό το χιούμορ – που έγινε viral στα social – είναι και η καλύτερη απάντηση σε μια πολιτική ρητορική που μετατρέπει τη σοβαρή συζήτηση σε κυνήγι μαγισσών, εκμεταλλευόμενη τη λάμψη και τη δημοφιλία των μεγάλων προσωπικοτήτων.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι οι περισσότερες επιθέσεις κατά της Beyoncé δεν έχουν κανένα νομικό ή ουσιαστικό υπόβαθρο. Οι δημόσιες υπηρεσίες, τα αρχεία της εκστρατείας και οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της τραγουδίστριας διαψεύδουν κάθε ψευδή κατηγορία, υπογραμμίζοντας ότι όλες οι πληρωμές έγιναν με διαφάνεια και σύμφωνα με τον νόμο. Ακόμα και τα επίσημα έγγραφα δείχνουν ότι η Beyoncé δεν τραγούδησε καν στην εκδήλωση που υποτίθεται ότι πληρώθηκε αδρά – μια λεπτομέρεια που φανερώνει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η παραπληροφόρηση.
Οι επιθέσεις του Trump, βέβαια, δεν σταματούν στη Beyoncé. Τις τελευταίες εβδομάδες, ο πρώην πρόεδρος βγήκε και πάλι μπροστά στα media, βάζοντας στο ίδιο “κάδρο” προσωπικότητες όπως ο Obama, κατηγορώντας τον για προδοσία χωρίς καμία απόδειξη, και απειλώντας τη δημοσιογράφο και φιλάνθρωπο Oprah Winfrey με νομικές συνέπειες για δήθεν χρηματισμό. Ταυτόχρονα, οι δημόσιες παρεμβάσεις της κυβέρνησής του έφεραν στο φως παλιά αρχεία του FBI που σχετίζονται με τον Martin Luther King Jr., προκαλώντας αντιδράσεις από την οικογένεια του εμβληματικού ηγέτη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η συζήτηση ξεφεύγει από τα όρια της μουσικής και της showbiz και αγγίζει ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα. Πολλοί αναρωτιούνται αν οι επιθέσεις σε μαύρους καλλιτέχνες και προσωπικότητες είναι ένα ακόμη βήμα στον ιστορικό αγώνα για αναγνώριση και ισότητα. Η Williams επισημαίνει πως “η φωνή της Beyoncé και κάθε μαύρου δημιουργού δεν είναι απλώς διασκέδαση – είναι σύμβολο μιας ολόκληρης κοινότητας, και το να στοχοποιούνται δεν είναι τυχαίο”.
Στα social media, το θέμα δεν σταμάτησε να κυριαρχεί. Χιλιάδες fans της Beyoncé και υποστηρικτές της μαύρης κοινότητας γέμισαν το X (Twitter), το Instagram και το TikTok με μηνύματα υποστήριξης και σάτιρας απέναντι στις δηλώσεις Trump. Πολλοί, μάλιστα, θυμήθηκαν παλιότερες στιγμές όπου η Beyoncé είχε στοχοποιηθεί για πολιτικές απόψεις ή είχε δεχτεί πίεση επειδή επέλεξε να σταθεί δημόσια στο πλευρό της Kamala Harris ή άλλων προσωπικοτήτων που εκφράζουν προοδευτικές θέσεις.
📌 Διαβάστε Επίσης: Beyoncé και Destiny’s Child ξανά μαζί – Μια βραδιά γεμάτη μουσική ιστορία στο Las Vegas
Το The Daily Show με τη Williams στο τιμόνι αυτής της συζήτησης ανέδειξε, για ακόμη μια φορά, τη σημασία της σάτιρας ως εργαλείου αντίστασης. Δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν ότι η ίδια η Beyoncé, με το έργο της, έχει γίνει “φωνή” μιας γενιάς που δεν φοβάται να πάρει θέση, να μιλήσει για δικαιώματα, να σταθεί απέναντι στη συστημική αδικία. Και ακριβώς αυτή η στάση είναι που προκαλεί τέτοιου είδους επιθέσεις – οι οποίες, τελικά, δείχνουν πόσο ισχυρό παραμένει το μήνυμα της τέχνης όταν δεν περιορίζεται απλώς στη διασκέδαση.
Από πολιτικής πλευράς, οι παρατηρητές βλέπουν στοχευμένη απόπειρα “αλλαγής ατζέντας” από την πλευρά Trump, που δίνει έμφαση σε ψευδείς ειδήσεις και συνωμοσιολογικά σενάρια για να αλλάξει τη συζήτηση από τα αρχεία Epstein. Το σκάνδαλο αυτό, που αφορά σεξουαλικά εγκλήματα, “καυτά” ονόματα και τη σκοτεινή πλευρά της εξουσίας στις ΗΠΑ, απασχολεί ακόμα την αμερικανική κοινωνία και προκαλεί συστηματικά πολιτικούς κραδασμούς. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που κάθε νέα αναφορά του Trump στη Beyoncé ή σε άλλες γνωστές προσωπικότητες ακολουθεί κάποιο κύμα δημοσιότητας γύρω από τα αρχεία Epstein.
Την ίδια στιγμή, τα ΜΜΕ, οι δημοσιογράφοι και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες προσπαθούν να αποδομήσουν τα fake news και να διατηρήσουν ζωντανή τη δημόσια συζήτηση γύρω από τα ουσιαστικά ζητήματα. Η συζήτηση για τη στοχοποίηση της Beyoncé και άλλων, όπως ο Bruce Springsteen ή ακόμα και διάσημοι ηθοποιοί, δεν αφορά μόνο την πολιτική αλλά και το δικαίωμα της κάθε προσωπικότητας να παίρνει θέση και να υποστηρίζει ό,τι πιστεύει, χωρίς να κινδυνεύει να γίνει “ένοχος” στα μάτια του κοινού.
Τελικά, το παράδειγμα της Jessica Williams, της Beyoncé και κάθε δημιουργού που αντιστέκεται στην παραπληροφόρηση, δείχνει πως η αλήθεια, η ελευθερία έκφρασης και η δύναμη της κοινότητας μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα και την πιο συντονισμένη πολιτική προπαγάνδα. Μέσα από το γέλιο, τη μουσική και τον δημόσιο διάλογο, η επόμενη μέρα για τη σύγχρονη pop κουλτούρα – και όχι μόνο – περνάει από τις πλατφόρμες, τις σκηνές και τα social media με ένα σαφές μήνυμα: Οι καλλιτέχνες δεν θα σιωπήσουν εύκολα.