Αν έπρεπε να συνοψίσουμε τη σύγχρονη εικόνα της Νότιας Κορέας με μία λέξη, αυτή θα ήταν αναμφίβολα: K-pop. Σύμφωνα με πρόσφατη κυβερνητική έρευνα, η κορεατική ποπ μουσική παραμένει για 8η συνεχόμενη χρονιά το πιο αναγνωρίσιμο και αγαπητό πολιτιστικό εξαγώγιμο προϊόν της χώρας.
Τι σκέφτεται ο κόσμος όταν ακούει “Νότια Κορέα”;
Σε μια διαδικτυακή έρευνα που συμμετείχαν πάνω από 26.000 άτομα από 28 χώρες, το 17,8% των ερωτηθέντων δήλωσε πως το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτονται τη Νότια Κορέα είναι η K-pop.
Ακολουθούν:
- Η κορεατική κουζίνα (hansik) με 11,8%
- Τα K-dramas με 8,7%
- Τα καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς με 6,4%
- Ο κορεατικός κινηματογράφος με 5,6%
Για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία, τα τεχνολογικά προϊόντα της χώρας (όπως smartphones και gadgets) μένουν εκτός κορυφαίας πεντάδας, με μόλις 5,1%.
BTS & BLACKPINK: Οι Παγκόσμιοι Πρεσβευτές της K-pop
Οι BTS εξακολουθούν να κυριαρχούν στην παγκόσμια σκηνή, με το 24,6% των ερωτηθέντων να τους αναδεικνύει ως το κορυφαίο K-pop συγκρότημα. Σταθερά στη δεύτερη θέση οι BLACKPINK, ενώ ο Jungkook κατακτά ατομικά την 6η θέση.
K-drama & Ταινίες: Πολιτιστική Δύναμη με Συναισθηματικό Αποτύπωμα
Το “Squid Game” του Netflix παραμένει η αγαπημένη κορεατική σειρά για 4η συνεχόμενη χρονιά. Ακολουθούν το φρέσκο “Queen of Tears” και το ρομαντικό “Crash Landing on You”. Στο σινεμά, το οσκαρικό “Parasite” διατηρεί την πρωτιά, με τα “Train to Busan” και “Exhuma” να συμπληρώνουν την τριάδα.
Αγαπημένοι ηθοποιοί & επιρροή στην αγορά
Ο Lee Min-ho συνεχίζει ακάθεκτος ως ο πιο δημοφιλής Κορεάτης ηθοποιός επί 12 χρόνια, με τον Gong Yoo, τη Song Hye-kyo και τον Kim Soo-hyun να ακολουθούν.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως; Πάνω από 6 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν κορεατικά προϊόντα ή υπηρεσίες, αφού εκτέθηκαν πρώτα στο πολιτιστικό περιεχόμενο της χώρας. Δηλαδή, η κορεατική κουλτούρα δεν είναι μόνο δημοφιλής – είναι και εμπορικά αποτελεσματική.
Η Νότια Κορέα, μέσα από τη μουσική, τη γαστρονομία, την τηλεόραση και το σινεμά της, έχει χτίσει ένα από τα πιο επιδραστικά πολιτιστικά brand του 21ου αιώνα. Και το ταξίδι μόλις συνεχίζεται.