Το ‘KPop Demon Hunters”, το animated φαινόμενο του Netflix που έχει σαρώσει το κοινό παγκοσμίως, βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο μιας άλλης, πιο ακαδημαϊκής συζήτησης: πώς μια ταινία που κυκλοφόρησε απευθείας στο streaming μπορεί να είναι υποψήφια για Όσκαρ; Η απάντηση βρίσκεται στους αυστηρούς αλλά και λεπτομερώς καθορισμένους κανόνες της Ακαδημίας Κινηματογράφου, οι οποίοι επιτρέπουν σε στούντιο και πλατφόρμες όπως το Netflix να βρίσκουν τα «παράθυρα» για να καταφέρουν να εντάξουν τις παραγωγές τους στο θεσμό των Όσκαρ.
Η ταινία της Sony Pictures Animation, που διανέμεται από το Netflix, έπαιξε για μία εβδομάδα σε τρεις επιλεγμένους κινηματογράφους στις Ηνωμένες Πολιτείες, από τις 20 έως τις 26 Ιουνίου. Συγκεκριμένα προβλήθηκε στα Landmark Opera Plaza Cinema στο Σαν Φρανσίσκο, στο Laemmle της Glendale (Λος Άντζελες) και στο Quad Cinema στη Νέα Υόρκη. Το timing ήταν καθοριστικό, καθώς η κινηματογραφική προβολή ξεκίνησε την ίδια ημέρα που η ταινία έκανε ντεμπούτο στο Netflix. Αυτό το στρατηγικό βήμα ήταν αρκετό για να ικανοποιηθεί το απαιτητικό πλαίσιο της Ακαδημίας.
📌 Διαβάστε επίσης: “KPop Demon Hunters”: Το soundtrack που έκανε την K-pop κυρίαρχη στο Billboard Hot 100
Σύμφωνα με τους κανονισμούς των Όσκαρ, μια ταινία πρέπει να προβληθεί για τουλάχιστον επτά συνεχόμενες ημέρες σε έναν εμπορικό κινηματογράφο σε μία από τις έξι εγκεκριμένες μητροπολιτικές περιοχές των ΗΠΑ: Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, περιοχή του Σαν Φρανσίσκο, Σικάγο, Ντάλας-Φορτ Γουόρθ και Ατλάντα. Επιπλέον, η προβολή πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις προβολές καθημερινά, εκ των οποίων μία πρέπει να γίνεται μεταξύ 6 μ.μ. και 10 μ.μ. Κι αν αυτό δεν φτάνει, η ταινία οφείλει να διαφημίζεται και να προωθείται κατά τη διάρκεια της κινηματογραφικής προβολής όπως είναι σύνηθες για τις μεγάλες παραγωγές.
Η αλήθεια είναι ότι το box office για τις προβολές του KPop Demon Hunters παραμένει άγνωστο, καθώς η ταινία δεν εμφανίζεται καν στη λίστα του BoxOfficeMojo για τις 62 υψηλότερες εισπράξεις εκείνης της εβδομάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ακαδημία δεν απαιτεί αναφορά των εσόδων, κάτι που αφήνει περιθώρια σε εταιρείες όπως το Netflix να επικεντρωθούν στη στρατηγική παρά στην εμπορική επιτυχία των limited runs.
📌 Διαβάστε επίσης: Το “KPop Demon Hunters” σπάει τα κοντέρ και γίνεται το πιο hot soundtrack του 2025
Το πιο ενδιαφέρον σημείο αφορά τον κανόνα που ξεκαθαρίζει ότι οι ταινίες που λαμβάνουν την πρώτη τους δημόσια προβολή σε μορφή διαφορετική από την κινηματογραφική (όπως streaming, VOD ή τηλεόραση) αποκλείονται από τα Όσκαρ. Ωστόσο, υπάρχει ένα παράθυρο σωτηρίας: αν η προβολή σε αυτές τις πλατφόρμες ξεκινήσει την ίδια μέρα με το theatrical run, η ταινία παραμένει επιλέξιμη. Αυτός είναι ο λόγος που το KPop Demon Hunters κατάφερε να συμμορφωθεί με τους κανόνες, παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού το είδε στο Netflix.
Η επιτυχία της ταινίας δεν περιορίζεται μόνο στο streaming. Τα τραγούδια της έχουν ήδη κατακτήσει τα charts, με το “Golden” να μπαίνει δυναμικά στο Billboard Hot 100. Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι και η επίσημη υποψηφιότητα της ταινίας στην κατηγορία καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού στα Όσκαρ 2026. Αν κερδίσει, θα συνεχίσει την παράδοση του Netflix να κυριαρχεί στην κατηγορία καλύτερου τραγουδιού, μετά την επιτυχία του “El Mal” από το Emilia Pérez το 2025.
📌 Διαβάστε επίσης: Ένα φανταστικό K-pop group του Netflix έσπασε το ρεκόρ των BTS
Η στρατηγική του Netflix στο παιχνίδι των Όσκαρ είναι εδώ και χρόνια υποδειγματική. Από το 2018, εννέα τραγούδια από ταινίες της πλατφόρμας έχουν λάβει υποψηφιότητα στην κατηγορία καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού, αποδεικνύοντας ότι το streaming όχι μόνο δεν είναι εμπόδιο αλλά και το νέο όχημα για καλλιτεχνική αναγνώριση.