Η mid-year αναφορά της Luminate δείχνει αύξηση 3,9% στην κατανάλωση μουσικής και αλλαγές στη δυναμική των ειδών
Η μουσική βιομηχανία συνεχίζει να εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς το 2025, με τους Morgan Wallen, SZA και Kendrick Lamar να ηγούνται στις πωλήσεις άλμπουμ στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την τελευταία mid-year αναφορά της Luminate. Η έκθεση αυτή, η οποία εξετάζει την υγεία του κλάδου μέσα από πολυάριθμα δεδομένα κατανάλωσης, αποκαλύπτει μια συνολική αύξηση 3,9% στην κατανάλωση άλμπουμ σε σχέση με το 2024. Συνολικά, οι πωλήσεις άλμπουμ στις ΗΠΑ έφτασαν τα 558,9 εκατομμύρια, από 537,9 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, σηματοδοτώντας μια σταθερή ανάπτυξη παρά τις συνεχείς αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα.
📌 Διαβάστε επίσης: Morgan Wallen: Κάνει είσοδο-φωτιά με Drake στο Χιούστον – “I’m the Problem Tour” με star power
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το άλμπουμ του Morgan Wallen «I’m the Problem», με 2,562 εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις (album-equivalent units). Ακολουθεί το «SOS» της SZA με 1,711 εκατομμύρια και το «GNX» του Kendrick Lamar με 1,706 εκατομμύρια. Οι Bad Bunny («DeBÍ TiRAR MáS FOToS») και Sabrina Carpenter («Short n’ Sweet») ολοκληρώνουν την πεντάδα με 1,650 εκατομμύρια και 1,331 εκατομμύρια πωλήσεις αντίστοιχα.
Η λίστα με τα κορυφαία άλμπουμ συμπληρώνεται από τις κυκλοφορίες των Weeknd («Hurry Up Tomorrow»), Drake και PartyNextDoor («Some Sexy Songs 4 U»), την παλαιότερη δουλειά του Wallen «One Thing at a Time», τη Lady Gaga με το «Mayhem» και τον Playboi Carti με το «Music».
Στο μέτωπο των singles, το ντουέτο Lady Gaga και Bruno Mars στο «Die With a Smile» κατέχει την κορυφή παγκοσμίως, με 1,920 δισεκατομμύρια on-demand audio streams. Ακολουθεί το «APT.» του Bruno Mars με τη Rosé (1,624 δισ.), το «Birds of a Feather» της Billie Eilish (1,316 δισ.), το «Luther» των Kendrick Lamar και SZA (1,207 δισ.) και το «DtMF» του Bad Bunny (1,163 δισ.).
Το streaming συνεχίζει να κυριαρχεί ως η κύρια μορφή κατανάλωσης μουσικής, αποτελώντας το 92% της συνολικής κατανάλωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες το πρώτο εξάμηνο του 2025. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι on-demand audio streams αυξήθηκαν κατά 10,3%, φτάνοντας τα 2,5 τρισεκατομμύρια, σε σύγκριση με 2,3 τρισεκατομμύρια το προηγούμενο έτος.
📌 Διαβάστε επίσης: Nicki Minaj vs SZA: Η online σύγκρουση που «έβαλε φωτιά» στο Twitter
Όσον αφορά τα είδη μουσικής, το hip-hop και το R&B εξακολουθούν να κατέχουν την πρωτοκαθεδρία με 171,1 δισεκατομμύρια streams, ενώ ακολουθούν το rock (123,3 δισ.), η pop (83,3 δισ.), η country (61,8 δισ.) και η Latin μουσική (59,4 δισ.). Εντυπωσιακή είναι η άνοδος του rock, το οποίο κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Η αύξηση αυτή του rock αποδίδεται εν μέρει στην επανεμφάνιση παλαιότερων κλασικών συγκροτημάτων και στην επιτυχία soundtracks όπως το «Sinners», το οποίο έφερε νέους ακροατές στο είδος. Η Latin, η country και η Christian/gospel μουσική εμφάνισαν μικρότερη ανάπτυξη, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μικρή αλλά αξιοσημείωτη άνοδος της blues σκηνής, λόγω του soundtrack του «Sinners» και των καλλιτεχνών που συμμετείχαν σε αυτό.
Η έκθεση της Luminate εξετάζει επίσης την επίδραση των μουσικών ντοκιμαντέρ στο κοινό. Οι θεατές φαίνεται να προτιμούν παραγωγές που επικεντρώνονται σε θρυλικούς καλλιτέχνες, με το «Becoming Led Zeppelin» να ηγείται της λίστας. Ακολουθούν τα «Avicii — I’m Tim», «Sly Lives! (aka the Burden of Black Genius)», «Return of the King: The Fall and Rise of Elvis Presley» και «The Greatest Night in Pop». Άλλα ντοκιμαντέρ όπως το «Luther: Never Too Much» και το «Beatles ’64» καταλαμβάνουν επίσης υψηλές θέσεις στο ενδιαφέρον του κοινού.
📌 Διαβάστε επίσης: Drake vs Kendrick Lamar: Η έκρηξη του κοινού στο Wireless Festival 2025 που συζητά όλος ο κόσμος
Η mid-year αναφορά της Luminate υπογραμμίζει τη δυναμική της μουσικής βιομηχανίας και τις συνεχείς αλλαγές στις προτιμήσεις των ακροατών. Με το rock να ανακάμπτει, το hip-hop και το R&B να διατηρούν την κυριαρχία τους και τους streaming αριθμούς να σπάνε ρεκόρ, το 2025 φαίνεται να είναι μια χρονιά γεμάτη εκπλήξεις και εξελίξεις για τη μουσική σκηνή παγκοσμίως.