Ο Νίκος Πορτοκάλογλου επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με μια μοναδική μουσική πρόταση που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον. Στις 31 Ιανουαρίου και 1 Φεβρουαρίου, ο σπουδαίος καλλιτέχνης θα παρουσιάσει τη συναυλία με τίτλο «Του δρόμου η χαρά», έναν μουσικό διάλογο ανάμεσα στην παράδοση και τις σύγχρονες μουσικές τάσεις. Μιλώντας στην εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, ο Πορτοκάλογλου μοιράστηκε σκέψεις για τη μουσική του, την εμπειρία του με το «Μουσικό Κουτί» και την τραπ μουσική.
«Του δρόμου η χαρά»: Ένα ταξίδι από το χτες στο αύριο
Ο τίτλος της συναυλίας προέρχεται από έναν στίχο του τραγουδιού του «Βαλκανιζατέρ» και συνοψίζει τη φιλοσοφία του: «Δεν είναι η δόξα, δεν είναι τα λεφτά, είναι του δρόμου η χαρά». Όπως ανέφερε, πρόκειται για ένα μουσικό ταξίδι που γεφυρώνει διαφορετικές εποχές και είδη μουσικής: «Η συναυλία έχει τον υπότιτλο “ένα ταξίδι από το χτες στο αύριο”. Όπως και στο “Μουσικό Κουτί”, προσπαθώ να συνδέσω την παράδοση με το μέλλον, τα νέα ταλέντα που θα γράψουν τη μουσική του αύριο».
Για πρώτη φορά, ο Πορτοκάλογλου θα εμφανιστεί με μια πολυπρόσωπη ορχήστρα που συνδυάζει ηλεκτρική μπάντα, κουαρτέτο έγχορδων και παραδοσιακούς μουσικούς. «Είναι μια συνάντηση Ανατολής και Δύσης, παρελθόντος και μέλλοντος – αυτό που είμαι και αυτό που αγαπάω», εξήγησε.
Στις συναυλίες θα συμμετάσχουν τέσσερις καλεσμένοι τραγουδιστές που γνώρισε μέσα από το «Μουσικό Κουτί»: η Ανδριάνα Αχιτζάνοβα, ο Θοδωρής Κοτονιάς, η Μαρία Παπαγεωργίου και ο παραδοσιακός τραγουδιστής από την Ήπειρο, Κώστας Τζίμας.
«Τελείωσα με την τηλεόραση»
Ο Πορτοκάλογλου μίλησε για την εμπειρία του με το «Μουσικό Κουτί», την εκπομπή που παρουσίαζε επί τέσσερα χρόνια. «Το “Μουσικό Κουτί” ξεκίνησε για έναν χρόνο και κράτησε τέσσερα. Ήταν ένας κύκλος πολύ μεγαλύτερος απ’ ό,τι φανταζόμουν. Αισθάνομαι ότι έκλεισε οριστικά. Τελείωσα με την τηλεόραση», δήλωσε, τονίζοντας ότι το διάστημα αυτό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τις συναυλίες του.
Η τραπ μουσική: Από «σκουπίδια» μέχρι «διαμάντια»
Ο καλλιτέχνης εξέφρασε και την άποψή του για την τραπ μουσική, αναγνωρίζοντας την ως ένα νέο είδος που εξελίσσεται και προκαλεί αντιδράσεις. «Στην τραπ μπορείς να βρεις από σκουπίδια μέχρι διαμάντια. Όπως όλα τα καινούργια είδη, ξενίζει τους παλαιότερους. Το πρώτο που λένε είναι ότι “δεν είναι τόσο καλό όσο αυτά που ξέραμε εμείς”».
Παραδέχθηκε ότι η τραπ και το χιπ χοπ στερούνται μελωδίας, αλλά επισήμανε ότι αυτή η μουσική κουλτούρα ξεκίνησε από τη δεκαετία του ’70 και συνεχίζει να εξελίσσεται. Τόνισε ότι του αρέσει η ανάμειξη διαφορετικών ειδών, κάτι που βλέπει και στη σημερινή σκηνή: «Αυτά τα νέα παιδιά δεν έχουν πρόβλημα να κάνουν προσμίξεις διαφορετικών ειδών. Έτσι προκύπτει κάτι ενδιαφέρον».
Όσον αφορά τους στίχους της τραπ, σημείωσε: «Υπάρχουν κάποιοι που γράφουν ενδιαφέροντες στίχους. Υπάρχει όμως και μια κούραση με τα παλαιότερα είδη, όπως το ροκ, που μοιάζει ξεπερασμένο. Οι νέες γενιές χρειάζονται κάτι που να είναι δικό τους και όχι αυτό που άκουγαν οι γονείς τους».
Η οικογένεια και η «ιερά εξέταση»
Ο Πορτοκάλογλου μίλησε και για τη συνεργασία του με τον γιο του, αποκαλύπτοντας ότι η οικογένειά του παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργική του διαδικασία: «Όλη η οικογένεια κάνει παρατηρήσεις, όχι μόνο ο γιος μου. Όταν ετοιμάζω καινούρια τραγούδια, περνάνε από ιερά εξέταση», είπε χαριτολογώντας.
Με τις συναυλίες του στο Μέγαρο Μουσικής, ο Νίκος Πορτοκάλογλου συνεχίζει να αναζητά νέες μουσικές διαδρομές, γεφυρώνοντας το παλιό με το νέο. Με το «Μουσικό Κουτί» να έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του, ο καλλιτέχνης επικεντρώνεται στη μουσική σκηνή, μένοντας πιστός στην αγάπη του για την ανακάλυψη και την ανάμειξη διαφορετικών κόσμων.