Το video-ορόσημο του grunge γιορτάζει ένα νέο, διαδικτυακό ρεκόρ
«Here we are now, entertain us» — και η ιστορία συνεχίζεται. Το ιστορικό βίντεο των Nirvana για το Smells Like Teen Spirit, το τραγούδι που επαναπροσδιόρισε τα ’90s και την παγκόσμια μουσική σκηνή, ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια προβολές στο YouTube.
Το video, σε σκηνοθεσία Samuel Bayer, έκανε πρεμιέρα στο MTV το φθινόπωρο του 1991, παρουσιάζοντας τον Kurt Cobain, τον Dave Grohl και τον Krist Novoselic να ξεσηκώνουν ένα σχολικό γυμναστήριο, μαζί με… αναρχικές μαζορέτες και μανιασμένους εφήβους. Από την πρώτη στιγμή, το κλιπ έμελλε να γίνει εμβληματικό.
Το Smells Like Teen Spirit ανέβηκε στο YouTube το 2009, έσπασε το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου το 2019, και τώρα συνεχίζει την πορεία του ως ένα από τα ελάχιστα rock βίντεο που πέρασαν τα 2 δισεκατομμύρια views — μια λίστα που κυριαρχείται κυρίως από pop, Latin και hip-hop καλλιτέχνες όπως οι Justin Bieber, Taylor Swift, Luis Fonsi, Daddy Yankee και Shakira.
“Come As You Are”: Το τραγούδι των Nirvana που έγινε ύμνος για τους outsiders
Ωστόσο, μερικά rock acts έχουν καταφέρει το ίδιο κατόρθωμα, μεταξύ αυτών οι Twenty One Pilots (Stressed Out, Heathens), οι Imagine Dragons (Believer, Thunder), οι Guns N’ Roses (November Rain) και οι Linkin Park (Numb).
Το τραγούδι, αν και παράξενα δομημένο για mainstream ραδιόφωνα — με στίχους όπως “A mulatto, an albino, a mosquito, my libido” — σάρωσε το κοινό, ανεβαίνοντας στην κορυφή του Billboard Alternative Songs chart τον Νοέμβριο του 1991 και φτάνοντας έως το Νο. 6 του Billboard Hot 100.
Το Smells Like Teen Spirit έδωσε τεράστια ώθηση στο άλμπουμ Nevermind, το οποίο εκτόπισε το Dangerous του Michael Jackson από την κορυφή του Billboard 200 στις 11 Ιανουαρίου 1992 — μια αλλαγή φρουράς που αποτύπωσε τη μετάβαση της pop κουλτούρας σε κάτι πιο ωμό, αληθινό και «θορυβώδες».