Η γενιά που αλλάζει τα φεστιβάλ και κατακτά τις σκηνές με κιθάρες και αυτοπεποίθηση
Η Olivia Rodrigo βρίσκεται στην πιο ροκ φάση της καριέρας της, και δεν είναι μόνη. Με 18 headlining slots σε φεστιβάλ μέσα σε έναν χρόνο — ρεκόρ — και μία περιοδεία που θυμίζει πιο πολύ grunge παρά girlpop, αποδεικνύει πως οι pop queens είναι πλέον οι νέοι rock gods.
Στο φετινό Lollapalooza, η Olivia ανοίγει με το “Obsessed”, γονατίζει στη σκηνή μπροστά στην κιθαρίστριά της και ανεβάζει επίπεδο το “Bad Idea Right” από anthem σε λατρευτική τελετουργία. Στο set της, κάνει cover το “Don’t Speak”, έχει ως opening act τις Breeders, ενώ στην pre-show playlist της ακούγεται Bikini Kill. Η μουσική της είναι γεμάτη αναφορές στους Nineties – όχι επιφανειακά, αλλά βαθιά: από το γεγονός ότι η μητέρα της την ξυπνούσε με το Fontanelle των Babes in Toyland, μέχρι το ότι η ίδια θεωρεί τη ζωή της χωρισμένη σε “πριν και μετά το ‘Cannonball’”.
Και δεν είναι η μόνη. Από τη Gracie Abrams στο Outside Lands, μέχρι τη Charli XCX στο Glastonbury, και τη θριαμβευτική εμφάνιση της Chappell Roan πέρυσι στο Lollapalooza — η οποία ξεκίνησε από μικρή σκηνή και τελικά μαγνήτισε το μεγαλύτερο κοινό του φεστιβάλ — όλα δείχνουν πως μια νέα εποχή έχει ήδη ξεκινήσει.
Δεν μιλάμε πια για ποπ που «δανείζεται» στοιχεία από τη ροκ. Μιλάμε για πλήρη κατάκτηση. Οι γυναίκες της ποπ παίζουν με κιθάρες, σκηνοθετούν το δικό τους μύθο, στήνουν στάδια στο πόδι και συνδέονται απευθείας με τη legacy των Veruca Salt, της Courtney Love, της Kim Deal. Και, ίσως πιο σημαντικό απ’ όλα, φέρνουν μαζί τους ένα κοινό που είναι πιο έτοιμο από ποτέ να τις ακολουθήσει.
Το ότι η Olivia headliner-άρει πάνω από τους Korn είναι η πιο εύγλωττη εικόνα αυτής της ανατροπής. Οι εποχές που το “TRL” χώριζε το κοινό σε Britney και Limp Bizkit έχουν περάσει – σήμερα, η ίδια η Olivia μπορεί να ενώνει αυτά τα άκρα και να γίνεται το πρόσωπο μιας νέας, πολυδιάστατης ροκ κουλτούρας.
Και αυτή είναι η πραγματική επανάσταση: δεν είναι απλώς ότι οι γυναίκες κυριαρχούν στα φεστιβάλ – είναι ότι το κάνουν με δικούς τους όρους.