Η Olivia Rodrigo καταδικάζει δημόσια τη χρήση του τραγουδιού της «All-American Bitch» από την ICE σε κυβερνητικό βίντεο που προωθούσε την αυτοαπέλαση μεταναστών. Η pop star μίλησε ανοιχτά για την πολιτική προπαγάνδα, τον ρατσισμό και τη λογοκρισία, υπενθυμίζοντας πως η μουσική της δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ για να διαδώσει μίσος
Η Olivia Rodrigo ξαναβρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής επικαιρότητας — όχι για κάποιο μουσικό βραβείο αυτή τη φορά, αλλά για έναν λόγο βαθιά κοινωνικό. Η νεαρή pop star κατήγγειλε δημόσια την Υπηρεσία Μετανάστευσης και Τελωνείων των Ηνωμένων Πολιτειών (ICE) και τη διοίκηση του Donald Trump, μετά τη χρήση του τραγουδιού της «All-American Bitch» σε κυβερνητικό βίντεο που προωθούσε προγράμματα “αυτοαπέλασης” μεταναστών.
Το βίντεο αναρτήθηκε στον επίσημο λογαριασμό της ICE και του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας (DHS) στο Instagram, παρουσιάζοντας σκηνές όπου αστυνομικοί συλλαμβάνουν και απομακρύνουν άτομα, ενώ στο φόντο ακούγεται η μουσική της Rodrigo. Η λεζάντα έγραφε: «LEAVE NOW and self-deport using the CBP Home app. If you don’t, you will face the consequences.»
📌 Διαβάστε Επίσης: Olivia Rodrigo: Το φινάλε της Guts Tour στη Νέα Υόρκη με το συγκινητικό “Lacy”
Η αντίδραση της Rodrigo ήταν άμεση και οργισμένη. «Μην τολμήσετε ποτέ να χρησιμοποιήσετε τη μουσική μου για να προωθήσετε τη ρατσιστική, μισαλλόδοξη προπαγάνδα σας», έγραψε η καλλιτέχνις στα σχόλια κάτω από το επίμαχο βίντεο. Η φράση της έγινε viral μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ χιλιάδες θαυμαστές, αλλά και άλλοι καλλιτέχνες, επαίνεσαν τη στάση της.
Το τραγούδι «All-American Bitch», που ανοίγει το άλμπουμ GUTS, είναι ένα punk-pop σχόλιο πάνω στις πιέσεις και τις αντιφάσεις που βιώνουν οι νέες γυναίκες στην αμερικανική κοινωνία. Η ειρωνεία, λοιπόν, ότι αυτό το κομμάτι χρησιμοποιήθηκε για να “ντύσει” μια κυβερνητική καμπάνια υπέρ των απελάσεων, προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση στα social media.
Η Rodrigo δεν είναι ξένη στην πολιτική δράση. Από τα πρώτα της βήματα στη δισκογραφία, έχει εκφραστεί ανοιχτά για ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, ισότητας και ελευθερίας. Το 2024 είχε δηλώσει δημόσια τη στήριξή της στην Kamala Harris στις αμερικανικές εκλογές, ενώ είχε καταδικάσει τις επιχειρήσεις της ICE στο Λος Άντζελες γράφοντας: «Η πόλη μας δεν θα υπήρχε χωρίς μετανάστες. Ο τρόπος που τους μεταχειρίζεστε είναι απάνθρωπος και ντροπιαστικός».
Η ίδια έχει περιγράψει το Λος Άντζελες ως «την ψυχή της διαφορετικότητας», υπογραμμίζοντας πως η μουσική της εμπνέεται από την ενέργεια των ανθρώπων που το απαρτίζουν. «Είμαι περήφανη για τη διαφορετικότητα και τη δύναμη των κοινοτήτων που χτίζουν την Αμερική», είχε γράψει.
Η χρήση του τραγουδιού της από μια κρατική υπηρεσία θεωρήθηκε όχι μόνο παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά και συμβολική πράξη περιφρόνησης. «Το να χρησιμοποιούν τη φωνή μιας νεαρής γυναίκας για να ντύσουν μια εκστρατεία φόβου, δείχνει πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν οι μηχανισμοί προπαγάνδας», σχολίασε χαρακτηριστικά ένας χρήστης στο X (πρώην Twitter).
📌 Διαβάστε Επίσης: Olivia Dean: Το νέο άλμπουμ The Art of Loving και οι ιστορίες αγάπης που έγιναν τραγούδια
Η Olivia Rodrigo δεν είναι η μόνη καλλιτέχνις που βρέθηκε αντιμέτωπη με την πολιτική εκμετάλλευση του έργου της. Τα τελευταία χρόνια, ο Donald Trump έχει δεχθεί μηνύσεις και δημόσιες επιθέσεις από πληθώρα μουσικών — από τους Rolling Stones και τους Queen μέχρι τον Neil Young και την Rihanna — για παρόμοιες χρήσεις τραγουδιών του χωρίς άδεια. Το γεγονός ότι οι ίδιοι παραμένουν αντίθετοι με τις πολιτικές του, κάνει την πράξη ακόμη πιο προκλητική.
Τις τελευταίες εβδομάδες, μάλιστα, το θέμα έχει πάρει διαστάσεις φαινομένου. Ο Kenny Loggins κατηγόρησε τον Trump για χρήση του «Danger Zone» σε βίντεο με deepfake περιεχόμενο, ενώ οι Swifties είχαν επιτεθεί στον Λευκό Οίκο μετά από δημοσίευση TikTok που χρησιμοποίησε το «The Fate of Ophelia» της Taylor Swift χωρίς άδεια.
Στην περίπτωση της Rodrigo, όμως, το συμβάν άγγιξε ευαίσθητες χορδές, αφού το περιεχόμενο του βίντεο σχετίζεται με βία, ανθρώπινο πόνο και πολιτικές διακρίσεις. Η ίδια φάνηκε να γνωρίζει το βάρος της στιγμής, καθώς δεν περιορίστηκε σε ένα σχόλιο, αλλά επανέλαβε την τοποθέτησή της μέσω Instagram Stories: «Η μουσική είναι χώρος ελευθερίας. Όχι εργαλείο φόβου».
Η δήλωσή της έγινε αντικείμενο συζήτησης στα μεγαλύτερα διεθνή δίκτυα, ενώ δεκάδες καλλιτέχνες, όπως η Billie Eilish και η Phoebe Bridgers, αναδημοσίευσαν τα λόγια της με τη φράση “We stand with Olivia”. Η στάση της επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά ότι οι νέοι καλλιτέχνες της γενιάς Z δεν είναι απλοί θεατές — είναι ενεργοί πολίτες που χρησιμοποιούν τη φωνή τους ως πράξη αντίστασης.
Η υπόθεση φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της καλλιτεχνικής ιδιοκτησίας, αλλά και της ηθικής στη δημόσια επικοινωνία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η χρήση μουσικής χωρίς άδεια για πολιτικούς σκοπούς μπορεί να οδηγήσει σε νομικές επιπτώσεις, αλλά η κυβέρνηση έχει συχνά νομικά “παραθυράκια”. Παρ’ όλα αυτά, η δημόσια αποδοκιμασία από καλλιτέχνες όπως η Rodrigo δείχνει πως το κοινό πια δεν μένει αμέτοχο.
📌 Διαβάστε Επίσης: Rock & Roll Hall of Fame: Οι Olivia Rodrigo, Doja Cat και Elton John στη σκηνή των θρύλων
Το τραγούδι «All-American Bitch» αναμένεται να γνωρίσει νέα άνοδο στα streaming charts μέσα στις επόμενες μέρες, όχι μόνο λόγω της επικαιρότητας, αλλά επειδή οι θαυμαστές της το θεωρούν πλέον «τραγούδι αντίστασης».
Η Olivia Rodrigo, στα 22 της χρόνια, καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα στην καλλιτεχνική ωριμότητα και τον κοινωνικό σχολιασμό, θυμίζοντας πως η pop μπορεί να είναι ταυτόχρονα πολιτική, δυνατή και ειλικρινής.