Ποιος θα πίστευε ότι ένα… λάμα θα στεκόταν εμπόδιο σε μια από τις πιο αναπάντεχες μουσικές συνεργασίες όλων των εποχών; Κι όμως, αυτός ήταν ένας από τους λόγους που ο Φρέντι Μέρκιουρι και ο Μάικλ Τζάκσον δεν ολοκλήρωσαν ποτέ την κοινή τους δουλειά.
Ήταν 1983 όταν ο Μέρκιουρι, σε μια δημιουργική ανάπαυλα από τους Queen, αποφάσισε να εξερευνήσει νέους ήχους για το πρώτο του σόλο άλμπουμ. Ο Μάικλ Τζάκσον, ήδη στο απόγειο της καριέρας του, του φαινόταν ιδανικός συνεργάτης. Οι δυο τους συναντήθηκαν στο στούντιο του Τζάκσον στο Ένσινο της Καλιφόρνια και ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω σε τρία κομμάτια: τα “Victory”, “State of Shock” και “There Must Be More to Life Than This”.
Κι όμως, η πολυαναμενόμενη συνεργασία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Τα τραγούδια είτε έμειναν ημιτελή είτε κυκλοφόρησαν με άλλες μορφές — όπως το “State of Shock” με τον Μικ Τζάγκερ ή το “There Must Be More to Life Than This” ως σόλο ερμηνεία του Μέρκιουρι.
Τι πήγε στραβά;
Σύμφωνα με τον μπασίστα Τζο Μπαρτ, που συμμετείχε στο άλμπουμ Mr. Bad Guy, το τελευταίο χτύπημα ήρθε όταν ο Τζάκσον έφερε στο στούντιο… το κατοικίδιό του. Ναι, ένα λάμα. «Ο Φρέντι το θεώρησε προσβολή. Δεν ήταν το vibe που ήθελε σε μια τέτοια δουλειά», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο Μέρκιουρι κάλεσε αμέσως τον μάνατζέρ του, Τζιμ “Miami” Μπιτς, λέγοντάς του: «Miami, αγάπη μου, πρέπει να έρθεις να με σώσεις. Ηχογραφώ με ένα λάμα!».
Παρά το χιούμορ της υπόθεσης, αυτή η ιστορία φανερώνει τις διαφορετικές προσωπικότητες των δύο σταρ – και ίσως γιατί τελικά δεν ταίριαξαν στο στούντιο. Ο Μέρκιουρι προχώρησε με το Mr. Bad Guy, ενώ ο Τζάκσον συνέχισε την πορεία του στη mainstream ποπ.
Μπορεί να μην ακούσαμε ποτέ ένα ολοκληρωμένο ντουέτο τους, όμως η σύντομη σύμπραξή τους μάς χάρισε μια μικρή – αλλά πολύτιμη – γεύση από το τι θα μπορούσε να είχε υπάρξει. Και μια εξαιρετική ιστορία για να την λέμε ακόμα.