Η νέα έκθεση της RIAA δείχνει ότι η αμερικανική μουσική βιομηχανία έφτασε τα 5.6 δισ. δολάρια με το streaming να κρατά το 84% της αγοράς
Η μουσική βιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζει να επιβεβαιώνει τη δύναμή της, με την Recording Industry Association of America (RIAA) να ανακοινώνει ότι τα συνολικά έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθαν στα 5.6 δισεκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024, ένα στοιχείο που δείχνει σταθερότητα σε μια αγορά που αλλάζει ραγδαία αλλά παραμένει ανθεκτική. Το πιο εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι πως οι συνδρομές streaming ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 100 εκατομμύρια, αποδεικνύοντας ότι η νέα εποχή της μουσικής κατανάλωσης είναι εδώ για να μείνει.
Το streaming κυριαρχεί απόλυτα, καθώς αντιπροσωπεύει το 84% των συνολικών εσόδων με 4.68 δισ. δολάρια, και οι συνδρομητικές υπηρεσίες οδηγούν την πορεία προς τα πάνω. Οι πληρωμένες συνδρομές αυξήθηκαν κατά 6.4% φτάνοντας τα 105 εκατομμύρια accounts, αποφέροντας 3.2 δισ. δολάρια, μια ετήσια αύξηση της τάξης του 5.7%. Το στοιχείο αυτό δεν είναι απλά ένας αριθμός, αλλά ένας καθρέφτης των συνηθειών εκατομμυρίων ακροατών που έχουν υιοθετήσει το streaming ως τον βασικό τρόπο πρόσβασης στη μουσική. Ακόμα και με τις πρόσφατες αυξήσεις τιμών από υπηρεσίες όπως το Spotify, το κοινό δείχνει αφοσίωση και καμία διάθεση να απομακρυνθεί.
📌 Διαβάστε Επίσης: Apple Music vs Spotify: Η νέα λειτουργία που αλλάζει το παιχνίδι στο streaming
Ωστόσο, το νέο μοντέλο παρουσίασης στοιχείων της RIAA έχει δημιουργήσει και συζητήσεις. Για πρώτη φορά, η οργάνωση παρουσιάζει τα δεδομένα σε «χονδρική» βάση, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τα διεθνή πρότυπα όπως εκείνα του IFPI. Αν και αυτό δίνει μια πιο καθαρή εικόνα για την πραγματική αξία που επιστρέφει στο δημιουργικό οικοσύστημα, δυσκολεύει τις συγκρίσεις με προηγούμενα χρόνια. Η βάση δεδομένων με αναλυτικά retail στοιχεία που υπήρχε από τη δεκαετία του 1970 αφαιρέθηκε, αφήνοντας διαθέσιμες μόνο τις συγκρίσεις με το 2024. Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι οι συνολικές εισπράξεις συνεχίζουν να αυξάνονται, έστω και οριακά, δείχνει πως η βιομηχανία έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Στο κομμάτι των φυσικών πωλήσεων, η εικόνα είναι μικτή. Το βινύλιο παραμένει κυρίαρχο, με 22.1 εκατομμύρια αντίτυπα να πωλούνται στο πρώτο μισό του 2025, αξίας 457 εκατομμυρίων δολαρίων. Παρά τη μικρή πτώση 1% σε σχέση με πέρυσι, το βινύλιο εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει πάνω από τα τρία τέταρτα όλων των φυσικών πωλήσεων μουσικής. Αντίθετα, τα CD συνεχίζουν την κατακόρυφη πτώση τους, με πωλήσεις 11.7 εκατομμυρίων αντιτύπων, μειωμένες κατά 22.3%, αποφέροντας μόλις 108.1 εκατομμύρια δολάρια. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο δείχνει ότι το βινύλιο έχει εξελιχθεί σε σταθερό μέσο για συλλέκτες και πιστούς ακροατές, ενώ το CD μοιάζει να ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Η κατηγορία «άλλες φυσικές μορφές» όπως κασέτες και DVD audio μειώθηκε κατά 2.9% και έφτασε μόλις τα 11.4 εκατομμύρια δολάρια.
📌 Διαβάστε Επίσης: Taylor Swift – Travis Kelce: Οι Foreigner θέλουν να παίξουν στον γάμο της χρονιάς
Το streaming όχι μόνο διατηρεί την κυριαρχία του αλλά και δείχνει ότι συνεχίζει να επεκτείνεται. Οι πληρωμένες συνδρομές έφεραν 2.8 δισ. δολάρια, ενώ τα ad-supported μοντέλα, δηλαδή εκείνα που βασίζονται σε διαφημίσεις, σημείωσαν πτώση 2.9% με έσοδα 875 εκατομμύρια. Τα limited-tier πακέτα συνδρομής υποχώρησαν οριακά κατά 0.4% με 262.7 εκατομμύρια, αποδεικνύοντας ότι το κοινό προτιμά ξεκάθαρα την πλήρη πρόσβαση αντί για περιορισμένα προγράμματα. Οι πωλήσεις downloads συνεχίζουν τη δική τους πτωτική πορεία, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3% της συνολικής αγοράς. Συνολικά, έφτασαν τα 138.6 εκατομμύρια δολάρια, με τα digital albums να πέφτουν κατά 13.7% και τα ringtones να μειώνονται κατά 5%. Αντίθετα, η κατηγορία «other digital», που περιλαμβάνει downloads από kiosks και μουσικά βίντεο, σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 41.5% και έφτασε τα 24.1 εκατομμύρια.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πτώση των synchronization royalties, που μειώθηκαν κατά 7.9% φτάνοντας τα 196 εκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για την κατηγορία που αφορά τη χρήση μουσικής σε ταινίες, σειρές και διαφημίσεις, και η πτώση αυτή δείχνει ότι η βιομηχανία του θεάματος στρέφεται περισσότερο σε νέες παραγωγές και ίσως σε πιο οικονομικές επιλογές για μουσική.
📌 Διαβάστε Επίσης: Jess Glynne: Το “Hold My Hand” γίνεται το απόλυτο Song of the Summer στο TikTok
Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος και CEO της RIAA, Mitch Glazier, τόνισε ότι η επίτευξη του ορόσημου των 100 εκατομμυρίων συνδρομών είναι ιστορική, καθώς αποδεικνύει τη συνεχή ζήτηση για ανθρώπινη δημιουργικότητα και καλλιτεχνική έκφραση που στηρίζεται από τις δισκογραφικές εταιρείες και τις συνεργασίες τους. Παράλληλα, ο αντιπρόεδρος έρευνας της RIAA, Matt Bass, υπογράμμισε ότι τα νέα στοιχεία δείχνουν μια σταθερή και βιώσιμη βάση για την αμερικανική μουσική βιομηχανία, με τους καλλιτέχνες των ΗΠΑ να αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των παγκόσμιων streams, περισσότερο από τις έξι επόμενες χώρες μαζί.
Η μεγάλη εικόνα δείχνει ότι, παρά τις διακυμάνσεις, η μουσική βιομηχανία στις ΗΠΑ παραμένει ισχυρή. Το streaming είναι πλέον ο απόλυτος κυρίαρχος, το βινύλιο εξακολουθεί να κρατάει μια ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις των ακροατών, ενώ τα downloads και τα CDs σβήνουν αργά από τον χάρτη. Η μουσική συνεχίζει να αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητας εκατομμυρίων ανθρώπων και να επιβεβαιώνει τη διαχρονική της αξία, όχι μόνο ως προϊόν ψυχαγωγίας αλλά και ως πολιτιστικό φαινόμενο που προσαρμόζεται στις αλλαγές της εποχής.