Τα νέα οικονομικά στοιχεία, οι αδυναμίες στη διαφήμιση και τι αλλάζει για τους χρήστες και την πλατφόρμα
Η Spotify ανακοίνωσε εντυπωσιακή αύξηση χρηστών και συνδρομητών για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, με τα νούμερα να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Ωστόσο, η δυναμική αυτή δεν ήταν αρκετή για να πείσει τους επενδυτές, καθώς η μετοχή της πλατφόρμας σημείωσε “βουτιά” σχεδόν 10% μόλις ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα, λόγω απογοητευτικών προβλέψεων για τη διαφημιστική δραστηριότητα και τα μελλοντικά κέρδη.
📌 Διαβάστε Επίσης: “Melancholia”: Η αισθητική της θλίψης στο νέο single της Katerine Duska που έγραψε ιστορία στο Spotify
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Spotify, ο αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών (MAUs) αναμένεται να αγγίξει τα 710 εκατομμύρια το επόμενο τρίμηνο, ενώ οι πληρωμένοι συνδρομητές φτάνουν πλέον τα 267 εκατομμύρια, με το ενδεχόμενο να αυξηθούν στα 281 εκατομμύρια μέσα στους επόμενους μήνες. Ο ρυθμός αύξησης αυτός μεταφράζεται στο 3% του παγκόσμιου πληθυσμού, με τους επικεφαλής της εταιρείας να δηλώνουν αισιόδοξοι για τη μακροπρόθεσμη προοπτική επέκτασης.
Παρά την εντυπωσιακή αύξηση χρηστών, τα οικονομικά αποτελέσματα Q2 2025 αποκάλυψαν σημαντικές προκλήσεις. Τα συνολικά έσοδα, το μικτό κέρδος και τα έσοδα από συνδρομές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τρίμηνο, αν και ήταν αυξημένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ωστόσο, η λειτουργική κερδοφορία έπεσε κατά 20% σε σχέση με το Q1, με τα κέρδη να διαμορφώνονται στα 406 εκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας το “αρνητικό” ρεκόρ της εταιρείας κατά 133 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τις προβλέψεις.
Ο οικονομικός διευθυντής Christian Luiga τόνισε ότι τα περισσότερα προβλήματα σχετίζονται με την εκτίναξη της τιμής της μετοχής – που ανέβηκε 70% σε έξι μήνες και κορυφώθηκε στα 772,60 δολάρια – και τις υψηλές εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που προέκυψαν λόγω αποδοχών μέσω μετοχών των εργαζομένων. Ταυτόχρονα, οι απώλειες λόγω ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου και τα υψηλότερα από το αναμενόμενο φορολογικά έξοδα επηρέασαν το τελικό αποτέλεσμα. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους παραμένουν συγκρατημένες, με έσοδα να υπολογίζονται κοντά στα 4,2 δισ. ευρώ και μείωση στο περιθώριο μικτού κέρδους (gross margin) στο 31,1%.
Ειδικά στον τομέα της διαφήμισης, ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Ek εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του, παραδεχόμενος πως τα διαφημιστικά έσοδα ήταν πολύ χαμηλότερα από τις προσδοκίες. Τα έσοδα από διαφημίσεις άγγιξαν τα 453 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα κατά 1% σε σχέση με πέρσι, γεγονός που αποδίδεται σε αργές προσαρμογές και αλλαγές στον τομέα. Η αποχώρηση του μακροχρόνιου επικεφαλής διαφημιστικού τμήματος Lee Brown (που μετακομίζει στη DoorDash) ίσως να σηματοδοτεί αλλαγές στην ψηφιακή στρατηγική, καθώς οι προγραμματικές διαφημίσεις κερδίζουν έδαφος και αναμένεται να ενισχύσουν τα κέρδη το 2026.
Η Spotify, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, ανακοίνωσε επίσης πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Παράλληλα, οι επιτελείς της εταιρείας εκτιμούν πως η αύξηση του conversion rate από δωρεάν σε πληρωμένους χρήστες παραμένει “υγιής”, με τις προοπτικές διείσδυσης να ανοίγονται τόσο σε ανεπτυγμένες αγορές όσο και σε νέες αναδυόμενες χώρες.
📌 Διαβάστε Επίσης: “Billions Club Live”: Η Miley Cyrus αναστατώνει το Spotify με μοναδική συναυλιακή ταινία στο Παρίσι
Όλα αυτά έρχονται σε μια περίοδο όπου το διεθνές περιβάλλον για τις πλατφόρμες streaming γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό, με τη Spotify να επενδύει σε νέες λειτουργίες, περιεχόμενο και τεχνολογίες, αλλά και να προσπαθεί να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της απέναντι σε μεγάλους ανταγωνιστές.
Συνολικά, το Q2 2025 επιβεβαιώνει ότι η Spotify παραμένει ο “βασιλιάς” της παγκόσμιας μουσικής πλατφόρμας, αλλά η αγορά απαιτεί μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη διαφήμιση και μεγαλύτερη διαφάνεια στις προβλέψεις. Η χρονιά θα συνεχιστεί με το βλέμμα στραμμένο τόσο στην καινοτομία όσο και στην ικανότητα της εταιρείας να μετατρέπει την εκρηκτική αύξηση χρηστών σε σταθερά και κερδοφόρα έσοδα.