Στις 28 Φεβρουαρίου 1987, το εξώφυλλο του βρετανικού περιοδικού *New Musical Express* παρουσίασε τον νεαρό μαύρο τραγουδιστή Terence Trent D’Arby, συνοδευόμενο από τον τίτλο «Ο νέος πρίγκιπας της ποπ». Ο ανερχόμενος τότε καλλιτέχνης μόλις είχε κυκλοφορήσει το πρώτο του single, *If You Let Me Stay*, και το ενδιαφέρον γύρω από το όνομά του άρχισε να φουντώνει. Όταν το άλμπουμ του, *Introducing The Hardline According to Terence Trent D’Arby*, κυκλοφόρησε τον Ιούλιο, έφτασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις μέσα σε τρεις μέρες, φτάνοντας στο νούμερο ένα στο Ηνωμένο Βασίλειο και παραμένοντας στην κορυφή για εννέα συνεχόμενες εβδομάδες.
Το άλμπουμ γνώρισε τεράστια επιτυχία, πουλώντας οκτώ εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, κερδίζοντας ένα Grammy για καλύτερο ανδρικό ερμηνευτή και αποσπώντας θετικές κριτικές. Πολλοί έσπευσαν να τον συγκρίνουν με τον διάσημο Prince. Ο D’Arby, γιος γκόσπελ τραγουδιστή, μεγάλωσε σε αυστηρό θρησκευτικό περιβάλλον, με τη μητέρα του να του υπενθυμίζει συχνά πως η αγάπη της προοριζόταν για τον Ιησού. Παρ’ όλα αυτά, στράφηκε στη μουσική και επέλεξε το επώνυμο D’Arby από τον πατριό του.
Ο JuanP Holguera, μουσικοκριτικός στο Rockdelux, τον περιγράφει ως τον καλύτερο νέο καλλιτέχνη του δεύτερου μισού της δεκαετίας του ’80, επισημαίνοντας πως ήταν ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης που μπορούσε να συνθέτει, να ενορχηστρώνει και να παίζει σχεδόν όλα τα όργανα. Ο D’Arby δεν δίστασε να δηλώσει ότι το ντεμπούτο του άλμπουμ ήταν το πιο σημαντικό έργο μετά το *Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band* των Beatles.
Η καριέρα του D’Arby γνώρισε άνοδο, ωστόσο, η κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ του, *Neither Fish Nor Flesh*, το 1989, απέτυχε εμπορικά, αν και διχάστηκε η κριτική. Σύμφωνα με τον Holguera, το άλμπουμ ήταν απαιτητικό και φιλόδοξο, με αποτέλεσμα να μην αγκαλιαστεί τόσο από το κοινό. Ο ίδιος ο D’Arby δήλωσε πως πλήρωσε το τίμημα της υπερβολικής φιλοδοξίας του, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισε.
Αργότερα, κυκλοφόρησε δύο ακόμα άλμπουμ, *Symphony Or Damn* και *Vibrator*, ενώ έκλεισε την καριέρα του ως Terence Trent D’Arby με μια εμφάνιση στο Σίδνεϊ το 2000. Το 2001, ανακοίνωσε πως ο Terence Trent D’Arby «πέθανε» και επαναπροσδιορίστηκε ως Sananda Maitreya, κάτι που εξήγησε ως αποτέλεσμα έντονου διαλογισμού και ονείρων. Ακολούθησε μια πιο ανεξάρτητη καλλιτεχνική πορεία, εκδίδοντας μουσικά έργα με τίτλους εμπνευσμένους από φανταστικά και μυθολογικά θέματα, αλλάζοντας την καριέρα του μακριά από τη μεγάλη σκηνή της βιομηχανίας.
Αν και η μεταμόρφωσή του προκάλεσε σκεπτικισμό, ο Sananda Maitreya εξακολουθεί να δημιουργεί και να κυκλοφορεί μουσική, με τον Holguera να τονίζει τη σημαντική του παρουσία και το ταλέντο του. Ίσως αυτή η αναγέννηση να του προσέφερε την ευκαιρία να ζήσει με μεγαλύτερη ηρεμία, μακριά από την πίεση της βιομηχανίας που κάποτε τον ανέδειξε.