Οι πωλήσεις της Tesla καταγράφουν θεαματική πτώση σε όλη την Ευρώπη, με τη μεγαλύτερη βουτιά να σημειώνεται στη Γερμανία, όπου μειώθηκαν κατά 76,3% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση.
Η δραματική μείωση συμπίπτει με τις πολιτικές τοποθετήσεις του Έλον Μασκ, ο οποίος έχει εκφράσει στήριξη στην ακροδεξιά και ιδιαίτερα στο γερμανικό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD).
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους
Σύμφωνα με τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών, η Tesla πούλησε μόλις 1.429 αυτοκίνητα στη Γερμανία τον Φεβρουάριο, παρά το γεγονός ότι η γενική αγορά ηλεκτροκίνητων αυξήθηκε.
Η πτώση ήταν η δεύτερη συνεχόμενη στη μεγαλύτερη αγορά της Tesla στην Ευρώπη, καθώς και τον Ιανουάριο είχε σημειωθεί μείωση 60%.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε άλλες χώρες:
- Γαλλία: Μείωση 26%
- Νορβηγία: Πτώση 50%, με το μερίδιο αγοράς της Tesla να μειώνεται από 20% σε 8,8%
- Δανία: Μείωση 48%
- Σουηδία: Πτώση 42%
Η πολιτική του Μασκ διώχνει τους αγοραστές
Η αρνητική εικόνα για την Tesla στην Ευρώπη συνδέεται άμεσα με τη δημόσια υποστήριξη του Μασκ προς τον Ντόναλντ Τραμπ και την εμπλοκή του στην πολιτική σκηνή, γεγονός που έχει οδηγήσει σε μποϊκοτάζ από καταναλωτές.
Τον Ιανουάριο, ο Μασκ συμμετείχε σε εκδήλωση του AfD, γεγονός που προκάλεσε κύμα αντιδράσεων στη Γερμανία.
Ακτιβιστές σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ξεκινήσει καμπάνιες κατά της Tesla:
- Λονδίνο: Οδηγοί καλούνται να πουλήσουν τα Tesla τους και να κλείσουν τους λογαριασμούς τους στο Χ (Twitter).
- Στρασβούργο: Ακτιβιστές μοιράζουν φυλλάδια με σύνθημα «Μασκ, μείνε μακριά από την Ε.Ε.».
- Γαλλία: Αυτοκίνητα Tesla πυρπολήθηκαν σε πάρκινγκ, με τις αρχές να δηλώνουν πως το περιστατικό «δεν ήταν τυχαίο».
Προβλήματα και στην Κίνα
Η πτώση της Tesla δεν περιορίζεται στην Ευρώπη. Στην Κίνα, η εταιρεία παρήγαγε 50% λιγότερα οχήματα τον Φεβρουάριο λόγω του σκληρού ανταγωνισμού από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η Xiaomi.
Η Tesla αντιμετωπίζει μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία της, καθώς οι πολιτικές επιλογές του Μασκ φαίνεται να απομακρύνουν τους αγοραστές, οδηγώντας σε κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων.
Το ερώτημα είναι αν η εταιρεία θα μπορέσει να ανακάμψει ή αν το όνομα του Μασκ θα συνεχίσει να αποτελεί βαρίδι για το brand.