Ένα τραγούδι που γίνεται viral στο TikTok δεν μένει μόνο στην πλατφόρμα—η απήχησή του μεταφέρεται άμεσα και στις υπηρεσίες streaming, αποδεικνύοντας τον τεράστιο ρόλο της εφαρμογής στη σύγχρονη μουσική βιομηχανία.
Σύμφωνα με τη δεύτερη ετήσια έκθεση Music Impact Report του TikTok, οι καλλιτέχνες που αποκτούν viral επιτυχίες στην πλατφόρμα βλέπουν, κατά μέσο όρο, αύξηση 11% στις ακροάσεις των τραγουδιών τους μέσα σε τρεις ημέρες από την κορύφωση των προβολών τους στο TikTok.
Αυτό το εύρημα υπογραμμίζει τη στενή σχέση μεταξύ των τάσεων στο TikTok και της μουσικής κατανάλωσης, μετατρέποντας τη δημοτικότητα ενός τραγουδιού σε απτά αποτελέσματα για τους καλλιτέχνες.
Το TikTok ως game-changer στη μουσική βιομηχανία
Η έκθεση, που διεξήχθη από την Luminate, εταιρεία ανάλυσης δεδομένων της μουσικής αγοράς, τονίζει τη δυναμική της πλατφόρμας και την εξαιρετική αφοσίωση των χρηστών της στη μουσική.
Σύμφωνα με τα στοιχεία:
- 40% των Αμερικανών χρηστών του TikTok ακούν τουλάχιστον ένα νέο άλμπουμ την εβδομάδα κυκλοφορίας του—27% περισσότερο από τον μέσο Αμερικανό ακροατή.
- 50% των χρηστών απολαμβάνουν να παρακολουθούν συνεντεύξεις και βίντεο παρασκηνίων των αγαπημένων τους καλλιτεχνών—47% υψηλότερο ποσοστό από τους χρήστες άλλων κοινωνικών δικτύων.
- Οι χρήστες του TikTok ξοδεύουν 46% περισσότερα σε μουσική κάθε μήνα, 52% περισσότερα σε συναυλίες και 62% περισσότερα σε merchandise καλλιτεχνών.
Όπως δήλωσε ο Ole Obermann, παγκόσμιος επικεφαλής ανάπτυξης μουσικής στρατηγικής του TikTok:
“Το TikTok δεν είναι απλώς μια ψυχαγωγική πλατφόρμα. Είναι ένας κινητήριος μοχλός που δημιουργεί έσοδα, ανεβάζει τους καλλιτέχνες στα charts και ενισχύει τη μουσική βιομηχανία συνολικά.”
Η λειτουργία «Add to Music App» και το μέλλον της μουσικής στο TikTok
Το 2024, το TikTok παρουσίασε τη λειτουργία «Add to Music App», επιτρέποντας στους χρήστες να προσθέτουν άμεσα τραγούδια από την πλατφόρμα στις αγαπημένες τους υπηρεσίες streaming.
Μέχρι σήμερα, έχουν αποθηκευτεί πάνω από 1 δισεκατομμύριο τραγούδια, με τη λειτουργία αυτή να επηρεάζει ήδη θετικά την επιτυχία των καλλιτεχνών και τις θέσεις τους στα charts.
Με τη διαρκή καινοτομία του, το TikTok εδραιώνει τη θέση του ως πρωτοπόρος στη μουσική βιομηχανία, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες προωθούν τη δουλειά τους και το κοινό ανακαλύπτει νέα μουσική.