Δύο χρόνια μετά τις κατηγορίες για λογοκλοπή, ο παραγωγός του “Empty My Pocket” καταθέτει αγωγή κατά του Latin superstar για το hit “Enséñame a Bailar”
Η δικαιοσύνη φαίνεται πως παίρνει τη σκυτάλη σε μια υπόθεση που σιγόβραζε εδώ και πάνω από δύο χρόνια. Ο Bad Bunny, ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες της Latin μουσικής παγκοσμίως, βρίσκεται στο στόχαστρο αγωγής για τη χρήση μουσικού sample χωρίς άδεια στο κομμάτι “Enséñame a Bailar” από το άλμπουμ του “Un Verano Sin Ti”.
Η μήνυση κατατέθηκε στις 2 Μαΐου 2025 από τον παραγωγό Dera, δημιουργό του Afrobeats κομματιού “Empty My Pocket” που ερμήνευσε ο Joeboy, καλλιτέχνης της πλατφόρμας emPawa Africa, ιδιοκτησίας του Mr. Eazi.
«Αγνοήθηκαν οι προσπάθειες να λυθεί φιλικά»
Ο Mr. Eazi είχε ήδη απειλήσει με νομικές ενέργειες από τον Φεβρουάριο του 2023, κατηγορώντας τη δισκογραφική του Bad Bunny, Rimas Music, για συνειδητή και εσκεμμένη χρήση του κομματιού χωρίς καμία αναγνώριση ή άδεια.
Ο Bad Bunny «μπαίνει» στο Yale – Νέο πανεπιστημιακό μάθημα για την πολιτική της μουσικής του
«Προσπαθήσαμε να λύσουμε το θέμα εξωδικαστικά από τον Μάιο του 2022. Αλλά η στάση της Rimas δείχνει ότι θέλουν να εκμεταλλευτούν το έργο νέων Αφρικανών δημιουργών χωρίς καμία αναγνώριση», δήλωσε ο Mr. Eazi δημόσια.
Η απάντηση της πλευράς Bad Bunny: «Είχαμε την άδεια»
Η ομάδα του Bad Bunny έχει υποστηρίξει ότι το sample είχε εγκριθεί μέσω της Lakizo Entertainment, η οποία κάποια στιγμή είχε αναλάβει ρόλο διανομής του κομματιού. Ωστόσο, η Lakizo και η emPawa βρίσκονται σε δικαστική διαμάχη μεταξύ τους, ενώ το τραγούδι έχει αφαιρεθεί από τις πλατφόρμες streaming λόγω αυτής της σύγκρουσης.
Η αγωγή του Dera: «Η παραβίαση καλύπτει όλο το έργο»
Σύμφωνα με τη νομική ομάδα του Dera, η χρήση του sample ήταν εκτεταμένη και ανεπίτρεπτη, ενώ οι προσπάθειες επικοινωνίας και συμβιβασμού έπεσαν στο κενό:
«Δεν είναι συχνό φαινόμενο καλλιτέχνης του επιπέδου του Bad Bunny να χρησιμοποιεί μουσική χωρίς άδεια και να αγνοεί τελείως τις προσπάθειες επικοινωνίας», δήλωσε ο δικηγόρος του, Robert A. Jacobs.
Μια υπόθεση με διεθνείς διαστάσεις
Η διαμάχη αφορά όχι μόνο τη χρήση μουσικού υλικού, αλλά και το δικαίωμα των καλλιτεχνών από την Αφρική να προστατεύουν το έργο τους απέναντι σε μεγάλες μουσικές βιομηχανίες. Είναι μια ιστορία που αναδεικνύει το πόσο εύκολα μπορεί η πολιτισμική οικειοποίηση να μετατραπεί σε νομική διαμάχη παγκόσμιας εμβέλειας.