Μετά από χρόνια σκληρής δουλειάς και την οικοδόμηση μιας εντυπωσιακής καριέρας, ο Central Cee εδραιώνει τη θέση του στην κορυφή της βρετανικής ραπ σκηνής με το ντεμπούτο άλμπουμ του, Can’t Rush Greatness. Παρόλο που η εκτόξευσή του φάνηκε ξαφνική με τις viral επιτυχίες «Loading» και «Day in the Life», ο ράπερ από το Shepherd’s Bush αποδεικνύει ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα φαινόμενο του διαδικτύου. Αυτό το άλμπουμ αποτελεί τόσο έναν εορτασμό των επιτευγμάτων του όσο και μια ειλικρινή ματιά στις εσωτερικές σκέψεις και τις δυσκολίες που τον διαμόρφωσαν.
Η αυτοπεποίθηση και η μαχητικότητα
Το άλμπουμ ξεκινά με ενεργητικά κομμάτια, που δείχνουν την αποφασιστικότητα και την πεποίθηση του Cench ότι δεν θα χάσει τη θέση του στην κορυφή. Κομμάτια όπως το “GBP”, όπου συνεργάζεται με τον 21 Savage, και το “Ten”, στο οποίο ενώνεται με τον θρύλο της grime Skepta, αποπνέουν δυναμισμό και αλαζονεία. Στο “Ten”, ο Cench ραπάρει: «We’re the ones putting on west [London], not them / They got more money than sense», δείχνοντας περηφάνια για την καταγωγή του και τη δουλειά του.
Καθώς προχωρά το άλμπουμ, η αλαζονική μάσκα αρχίζει να πέφτει, και ο ακροατής γνωρίζει μια πιο ειλικρινή και ευάλωτη πλευρά του ράπερ. Στο “Top Freestyle”, ο Central Cee ασκεί κριτική στη μουσική βιομηχανία, λέγοντας: «Label execs don’t care if we’re murderers, as long as your catalogue brings in revenue». Ενώ στο “CRG”, μια συνεργασία με τον Dave, η ατμόσφαιρα γίνεται ακόμα πιο προσωπική. Πάνω σε ένα μελαγχολικό πιάνο και χορευτικούς ρυθμούς baile funk, ο Cench παραδέχεται: «I’m in pain, but I’m not blaming / I’m just saying».
Μουσική ποικιλία και πειραματισμός
Ο Central Cee αποδεικνύει ότι είναι κάτι περισσότερο από ένας drill καλλιτέχνης. Το “Now We’re Strangers”, που αναφέρεται στη σχέση του με τη δημιουργό περιεχομένου Madeline Argy, είναι ένα συναισθηματικό τραγούδι με τη συμμετοχή του Kamal και τη συνοδεία από απαλές κιθάρες. Το κομμάτι αποτελεί ίσως το πιο ειλικρινές ερωτικό τραγούδι του Cench.
Προς το τέλος του άλμπουμ, ο Cench επιστρέφει μερικώς στο γνώριμο ύφος του στα κομμάτια “Walk-in Wardrobe” και “Must Be”, αλλά κλείνει με αυτοκριτική στο “Don’t Know Anymore”. Εδώ, δείχνει έναν άλλο εαυτό, λιγότερο υπερόπτη, που σκέφτεται τις αδυναμίες του και θέτει στόχους αυτοβελτίωσης: «Tell the youngers, ‘Stay in school’, but I wouldn’t be here if I followed the law».
Παρά ορισμένα κομμάτια που δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα, όπως το “Gen Z Luv” και το “Truth In The Lies”, το Can’t Rush Greatness αποδεικνύεται αντάξιο της αναμονής. Ο Central Cee θα μπορούσε εύκολα να παραμείνει πίσω από τη μυστικιστική περσόνα του, αλλά αντίθετα μας παρουσιάζει την ιστορία ενός παιδιού που έγινε άντρας, και μάλιστα στη σκηνή του παγκόσμιου rap. Χωρίς περιττά τρικ και ψευδαισθήσεις, το άλμπουμ είναι αυθεντικά Cench από την αρχή ως το τέλος.