Ο David Bowie δεν ήταν έτοιμος να αποχωρήσει από αυτόν τον κόσμο. Αντίθετα, είχε όνειρα, ανυπομονούσε για το μέλλον και σχεδίαζε το επόμενο βήμα του, τόσο στην προσωπική του ζωή όσο και στη μουσική του πορεία, αποκάλυψε ο στενός του συνεργάτης, Tony Visconti.
Ο Visconti, ο οποίος υπήρξε βασικός παραγωγός του Bowie από το 1968 έως και το τελευταίο του άλμπουμ, το πολυβραβευμένο Blackstar (2016), μίλησε στη New York Post για τα σχέδια που είχε ο μουσικός λίγο πριν φύγει από τη ζωή.
“Μια μέρα με κάλεσε στο τηλέφωνο και μου είπε ‘Έχω κάτι να σου πω’,” θυμάται ο 80χρονος Visconti. “Στην αρχή μιλούσε πολύ χαμηλόφωνα, σχεδόν ψιθυριστά. Του είπα ‘Δεν ακούω, μίλα πιο δυνατά!’. Τότε πήγε σε άλλο δωμάτιο και αναφώνησε με ενθουσιασμό: ‘Θα γίνω παππούς!’”
Ο Bowie περίμενε με χαρά τη γέννηση του πρώτου εγγονού του, γιου του Duncan Jones, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε να τον γνωρίσει. Ο μικρός πήρε το όνομα Stenton David Jones, τιμώντας τη μνήμη του διάσημου παππού του, που είχε γεννηθεί ως David Robert Jones.
Το Άλμπουμ που Δεν Πρόλαβε να Δημιουργηθεί
Ο θάνατος του Bowie δεν έβαλε τέλος μόνο στη ζωή του, αλλά και στα καλλιτεχνικά του σχέδια. Σύμφωνα με τον Visconti, ο θρυλικός μουσικός δούλευε ήδη πάνω σε ένα νέο άλμπουμ.
“Μου είχε πει πως είχε ξεκινήσει να γράφει νέα τραγούδια,” αποκάλυψε ο παραγωγός. “Του απάντησα ότι ανυπομονώ να τα ακούσω, και εκείνος μου είπε ‘Ναι, φυσικά! Μετά τις διακοπές, θα τα παρουσιάσουμε’. Δυστυχώς, δεν προλάβαμε ποτέ.”
Το γεγονός ότι ο Bowie σχεδίαζε ένα ακόμα άλμπουμ δείχνει ότι, παρά την επιβαρυμένη υγεία του, δεν είχε χάσει τη δημιουργική του σπίθα.
Η Μουσική Κληρονομιά που Ζει για Πάντα
Η καριέρα του Bowie χαρακτηριζόταν πάντα από αλλαγές και πειραματισμούς. Από τη δεκαετία του ’60 έως και το τελευταίο του έργο, δεν σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται. Ο Visconti, ο οποίος συνεργάστηκε μαζί του σε μερικά από τα πιο σημαντικά άλμπουμ του, όπως The Man Who Sold the World (1970) και Young Americans (1975), μίλησε για τη φιλοσοφία του Bowie σχετικά με τη μουσική του.
“Δεν ήθελε να επαναλαμβάνεται. Πάντα έψαχνε κάτι νέο, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε ότι έπαιρνε ρίσκα,” σχολίασε ο Visconti. “Ήταν καλλιτέχνης με όλη τη σημασία της λέξης.”
Το Young Americans, το άλμπουμ που του χάρισε την πρώτη του μεγάλη επιτυχία στις ΗΠΑ με το Fame, επανακυκλοφορεί φέτος σε επετειακή έκδοση για τα 50 χρόνια του, υπενθυμίζοντας στο κοινό τη διαχρονική αξία του Bowie.
“Δεν μου αρέσει να σκέφτομαι ότι ο David έχει φύγει,” εξομολογείται ο Visconti. “Για μένα, εξακολουθεί να είναι εδώ. Η μουσική του, το πνεύμα του, όλα όσα δημιούργησε θα συνεχίσουν να ζουν. Και οι νέες γενιές θα συνεχίσουν να τον ανακαλύπτουν, ξανά και ξανά.”