Ένα ξεχωριστό βράδυ στο Λας Βέγκας, η εμβληματική φιγούρα του Prince “δοκιμάζει” τον Babyface στη σκηνή, ενώνοντας δύο κόσμους της R&B με μια κιθάρα και πολύ funky διάθεση
Κάποια βράδια είναι απλώς διαφορετικά, ακόμη κι αν έχεις συνηθίσει να ζεις μέσα στα φώτα της μουσικής βιομηχανίας. Για τον Babyface, έναν από τους πιο πολυβραβευμένους και αγαπημένους δημιουργούς της R&B παγκοσμίως, μια τέτοια βραδιά στο Λας Βέγκας έμελλε να χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη του. Εκεί, πάνω στη σκηνή, ο θρύλος της παγκόσμιας μουσικής Prince αποφάσισε να τον φέρει μπροστά σε μια αυθόρμητη “δοκιμασία” – ένα μοναδικό τεστ αυθεντικότητας, δεξιοτεχνίας και μουσικής ελευθερίας.
Η ατμόσφαιρα στο Rio Hotel & Casino, εκείνο το βράδυ του 2007, ήταν ηλεκτρισμένη. O Prince, ο άνθρωπος που για δεκαετίες δίδασκε τι σημαίνει να ζεις και να κινείσαι έξω από τα όρια κάθε μουσικής κατηγορίας, κάλεσε τον Babyface στη σκηνή, μπροστά σε ένα κοινό γεμάτο ενθουσιασμό. Χωρίς πολλές κουβέντες, του έδωσε την κιθάρα του και –με το χαρακτηριστικό του βλέμμα– έμοιαζε να του λέει: “Για να σε δω, μπορείς να παίξεις πραγματικά funky;”. Η στιγμή ήταν τόσο αυθόρμητη, τόσο Prince, που δεν γινόταν να αντισταθείς.
📌 Διαβάστε Επίσης: Prince: Το “Sign O’ The Times” αποκτά νέα ζωή σε περιορισμένες προβολές
Ο Babyface θυμάται τη στιγμή με χαμόγελο: “Έπαιζαν ένα κομμάτι με έντονο ρυθμό και είχα την αίσθηση ότι με δοκίμαζε, ότι ήθελε να δει αν όντως το έχω. Κι όταν τελικά άρχισα να παίζω, γύρισε και μου είπε ‘Α, εσύ το έχεις αυτό το πράγμα. Παίζεις funky!’”. Αυτή η αυθόρμητη επικύρωση, από έναν άνθρωπο που ήταν αυθεντία στον αυτοσχεδιασμό και την καλλιτεχνική ελευθερία, δεν ήταν απλώς κολακευτική· ήταν σαν να άνοιγε μια πόρτα για ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία στην προσωπική του έκφραση.
Δεν άργησε να το καταλάβει: ο Prince δεν του έδινε απλώς μια κιθάρα· του έδινε ένα μάθημα. Στη μουσική, αλλά και στη ζωή, δεν αρκεί να είσαι καλός σε κάτι. Πρέπει να είσαι έτοιμος να δοκιμαστείς, να βγεις από τη ζώνη ασφαλείας σου, να ανταποκριθείς αυθόρμητα σε ό,τι φέρνει η στιγμή. Η “πρόσκληση” του Prince ήταν, στην ουσία, μια προτροπή: “Μην βάζεις τον εαυτό σου σε κουτάκια. Μην περιορίζεσαι σε ένα είδος ή μια φόρμα. Μάθε να προσαρμόζεσαι, να παίζεις τα πάντα – και κυρίως να παίζεις με αληθινή ψυχή”.
Ο Babyface παραδέχεται ότι αυτό το “τεστ” έγινε σημείο αναφοράς στην πορεία του. Ο ίδιος, άλλωστε, δεν ανήκε ποτέ σε μία μόνο κατηγορία. Η καριέρα του είναι γεμάτη απίστευτες συνεργασίες, από Boyz II Men και Toni Braxton μέχρι Beyoncé και SZA, και παραγωγές που συνδυάζουν soul, pop, R&B και ό,τι άλλο μπορεί να βάλει ο νους. Όπως ομολογεί: “Ως δημιουργός, μαθαίνεις να γράφεις και να ξεχνάς, να επιστρέφεις στα παλιά, να εξερευνάς τα καινούργια. Ποτέ δεν περιορίστηκα σε έναν ήχο, ποτέ δεν φοβήθηκα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό”.
Το βράδυ εκείνο στη σκηνή του Prince, ο Babyface κατάλαβε ότι η ευελιξία δεν είναι απλώς προσόν – είναι απαραίτητη συνθήκη για να παραμένεις ζωντανός στη μουσική. Όταν κρατάς μια κιθάρα, δεν αρκεί να ξέρεις τη θεωρία ή να έχεις γράψει δεκάδες hits· πρέπει να μπορείς να “μιλήσεις” με το όργανο, να μεταφέρεις το feeling, να πειραματιστείς, να αφήσεις χώρο για έκπληξη.
Αυτή η στάση ζωής και δημιουργίας είναι που κάνει τους μεγάλους καλλιτέχνες να ξεχωρίζουν. Ο Babyface δεν δίστασε να το μοιραστεί, εξηγώντας πως όσο κι αν αγαπά να γράφει τραγούδια, ακόμη και ο ίδιος συχνά ξεχνά αυτά που έχει δημιουργήσει και πρέπει να τα ξαναμάθει από την αρχή στο πιάνο. Δεν παίζει καθημερινά, δεν κάθεται με τις ώρες στο στούντιο “απλώς για να παίζει” – η αληθινή του αγάπη είναι το γράψιμο, η διαδικασία της γέννησης ενός νέου τραγουδιού. Αλλά όταν του ζητηθεί, αποδεικνύει πάντα πως μπορεί να παίξει όπως πρέπει.
Το ίδιο βλέπει κανείς και στη σκηνή. Ο Babyface παραδέχεται ότι το πιο διασκεδαστικό σημείο της ζωντανής του εμφάνισης είναι όταν παίζει ένα medley με κομμάτια που έχει γράψει ή παράγει για άλλους καλλιτέχνες. Συχνά, το κοινό δεν έχει ιδέα πόσα τραγούδια έχει υπογράψει ο ίδιος, και κάθε φορά το στοιχείο της έκπληξης κρατά το show ζωντανό. “Υπάρχουν τραγούδια που δεν τα παίζω ποτέ live, είτε επειδή δεν ταιριάζουν με τη ροή, είτε απλά γιατί θέλω κάθε set να έχει τη δική του ξεχωριστή ενέργεια. Για να νιώθω εγώ καλά πάνω στη σκηνή, πρέπει να βγαίνει νόημα και στο ίδιο το πρόγραμμα”.
📌 Διαβάστε Επίσης: Miley Cyrus: «Η Beyoncé είναι o Prince και o Michael Jackson της εποχής μας»
Το μάθημα του Prince στον Babyface ήταν ξεκάθαρο: στη μουσική, η πραγματική αξία είναι να μπορείς να μπαίνεις σε διαφορετικούς κόσμους, να ανταποκρίνεσαι στις προκλήσεις και να είσαι πάντα ανοιχτός σε νέα μονοπάτια. Όχι για το “show”, όχι για το χειροκρότημα, αλλά για την απόλαυση της ίδιας της διαδικασίας – αυτή που χαρίζει κάθε φορά κάτι καινούργιο, ακόμα κι αν έχεις ήδη κατακτήσει τα πάντα.
Αυτό το βράδυ στο Λας Βέγκας, η κιθάρα του Prince δεν ήταν απλώς ένα όργανο. Ήταν το κλειδί για να καταλάβει ο Babyface –και όλοι εμείς μαζί του– ότι στη μουσική και στη ζωή, ο μεγαλύτερος θρίαμβος είναι να συνεχίζεις να μαθαίνεις, να εξερευνείς και να μην φοβάσαι να δοκιμαστείς. Γιατί μόνο έτσι γράφεις τη δική σου ιστορία, όσο μεγάλα κι αν είναι τα ονόματα που τη συνοδεύουν.